חשש לאסון תעופה כבד בדרום מזרח אסיה: חברת התעופה המלזית הודיעה כי איבדה את הקשר עם מטוס בואינג 777 שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג. על סיפון המטוס נמצאים 239 בני אדם. מפקד חיל הים הוייטנאמי אומר כי החיפושים מתמקדים באזור האי פו-קואק, אך המטוס עדיין לא נמצא.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
אתר החדשות The Malaysian Insider היה הראשון לפרסם את דבר ההיעלמות. על פי הדיווח, הרשויות במלזיה החלו בפעולות חיפוש והצלה של טיסת מלזיה אירליינס מספר 370 לאחר שהמטוס לא יצר קשר עם הפקחים זמן קצר לאחר שהמריא בשעות הבוקר המוקדמות מנמל התעופה של הבירה קואלה לומפור, והוא לא נחת בנמל התעופה של בייג'ינג. עם ההודעה על ההיעלמות החלו כוחות יבשתיים וימיים של וייטנאם, מלזיה וסין לחפש אחר המטוס. התקשורת בסין מצטטת את מפקד חיל הים הוייטנאמי, שטוען כי לפי המיקום של המטוס הוא אמור להימצא באזור האי פו-קואק שבדרום מערב המדינה, אך למרות החיפושים הנרחבים המטוס עדיין לא נמצא.
הטיסה הופעלה במטוס בואינג 777-200ER שנשא על סיפונו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות, כך על פי הודעת חברת התעופה. "מלזיה אירליינס עובדת כעת עם הרשויות שהפעילו את כוחות החילוץ וההצלה שלהן בניסיון לאתר את המטוס", נכתב בהודעה. המטוס נעלם ככל הנראה באזור דרום וייטנאם, אך לא ברור אם הוא נמצא בים או ביבשה. השדר האווירי האחרון שלו נקלט סמוך לעיר קה מאו, בקצה הדרומי של וייטנאם.
קרובי הנוסעים שבמטוס נתבקשו להגיע לנמל התעופה של קואלה לומפור כדי שהחברה תוכל לעדכן אותם בנעשה. כשעברה השעה 11:00 שעון מקומי (4 לפנות בוקר בארץ) התחושה בקרב המשפחות הפכה לקשה ביותר, שכן זו הייתה השעה בה היה נגמר למטוס הדלק והיה והוא נשאר באוויר במשך כל זמן החיפושים. בני משפחה שהמתינו ליקיריהם בנמל התעופה של בייג'ינג פרצו בבכי ובצעקות כשהבינו מלוח ההמראות האדום שהטיסה לא תגיע לנמל התעופה.
מטוס עם רקורד בטיחותי מעולה
מטוס הבואינג 777 הוא מטוס רחב גוף שנועד לטיסה לטווחים ארוכים. המטוס הספציפי הזה של מלזיה אירליינס הוא בן 11 שנים ושמונה חודשים. הוא נחשב לאחד המטוסים הפופולאריים ביותר בקרב חברות התעופה בעולם ויש לו רקורד בטיחותי יוצא דופן. בכל תולדותיו נרשמה לחובתו רק תאונה קטלנית אחת, כשבקיץ האחרון מטוס 777 של חברת תעופה קוריאנית התרסק בשעת הנחיתה בנמל התעופה של סן פרנסיסקו, 3 נוסעים מתוך 303 נוסעי המטוס נהרגו.
הבואינג 777 נחשב למטוס נפוץ מאוד בקרב חברות התעופה לטיסות ארוכות טווח. המטוס מהווה את עמוד השדרה של חלק ניכר מחברותהתעופה הגדולות בעולם ביניהן בריטיש אירוויז, אייר פראנס, KLM, אליטליה, אייר צ'יינה, קאתאי פאסיפיק, אייר קנדה טורקיש אירליינס וחברות תעופה רבות נוספות. חברת אל-על מטיסה שישה מטוסים מדגם זה בטיסות ללונדון, פריז, הונג קונג, ניוארק ולוס אנג'לס. חברות אחרות שמפעילות את המטוס לישראל הן יונייטד וקוריאן אייר.
בינואר 2008 אירעה בלונדון תאונה חמורה אחרת. אז, בעקבות תקלה בתכנון צינור הדלק למנוע, קפאו הצינורות שהזינו את הדלק למנועים והם כבו כשהמטוס היה בגישה סופית לנחיתה בנמל התעופה הית'רו שבמערב לונדון. המטוס ביצע נחיתת חירום קשה בה הוא נהרס לחלוטין - אך אף נוסע לא נהרג (היו כמה פצועים קל). אז הועלה על נס התכנון של המטוס כבטוח ביותר, בו נוסעים לא נהרגים גם בתאונות קשות מאוד.
חברת תעופה גדולה שמורשית לנחות גם באירופה וארה"ב
מלזיה אירליינס, חברת התעופה הלאומית של מלזיה, נחשבת לחברת תעופה גדולה ואמינה. התאונה הקטלנית האחרונה של החברה אירעה ב-1995. היא טסה ליעדים רבים באסיה, אוסטרליה, אירופה וארה"ב ומפעילה יותר מ-100 מטוסי נוסעים ומטען, כולל המטוס הגדול ביותר בעולם - אירבאס A380. החברה מפעילה 15 מטוסי בואינג 777, והגיל הממוצע של צי המטוסים שלה עומד על 14 שנים.
בחודש מאי 2011 מטוס 777 של אל-על בדרכו לניוארק חזר לנתב"ג לנחיתת חירום לאחר שהתגלתה תקלה באחד משני כני הנסע הראשיים שלו. הוא נחת בשלום ואיש לא נפגע. חוקרים של רשות התעופה האזרחית, של מנהל התעופה הפדרלי ושל יצרנית המטוסים בואינג גילו כי התקלה אירעה בשל טעות בעת טיפול תחזוקה של המטוס בסינגפור.