בכיר במטה הבחירות של דונלד טראמפ ביקש בשנת 2016 מחברת מודיעין ישראלית, Psy group, להציע מספר תכניות למעקב אחר יריבים פוליטיים, שימוש בזהויות פיקטיביות ברשתות חברתיות, והשחרת מועמדים אחרים. המטרה: לנצח את הפריימריז ואת הבחירות הכלליות מול הילרי קלינטון, כך דיווח הלילה (בין שני לשלישי) העיתון "ניו יורק טיימס".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
על פי הדיווח, החברה הישראלית, המורכבת מאנשי מודיעין ישראלי לשעבר, הציעה לריק גייטס, אז בכיר במטה טראמפ, להרכיב תיק על קלינטון ומקורביה דרך אמצעים כשרים ו"מקורות מודיעיניים משלימים" ולייצר אלפי ישויות פיקטיביות ברשת בכדי להשחיר את יריביו הרפובליקנים של טראמפ. כך תכננו להפיץ מידע שקרי ומוטעה ברשתות על מנת לזרוע בלבול וכאוס בקרב המצביעים. המחיר שדרשה Psy group עבור שירותיה: 3 מיליון דולר. החברה אף נתנה שמות קוד למבצעים המתוכננים ולמעורבים בהם: טראמפ כונה "אריה", טד קרוז כונה "דב", קלינטון - "יער". אחת התכניות כונתה בידי אנשי החברה "מבצע רומא".
צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר, החוקר את התערבותה של רוסיה בבחירות ב-2016, מחזיק במסמכים המפרטים את הצעות החברה הישראלית. החוקרים טרם יודעים להגיד האם מטה טראמפ קיבל את ההצעות ושכר לבסוף את שירותי החברה, אך הם הגיעו בשנה האחרונה לישראל על מנת לתשאל את עובדי החברה ואף השיגו צו להחרמת מחשבים ממשרדי החברה בפתח תקווה.
גייטס, שותפו של מנהל הקמפיין פול מנפורט, שמע על החברה לראשונה מג'ורג' בירנבאום, פעיל רפובליקני ותיק בעל קשרים לממשל הישראלי ולפוליטיקאים בכירים בארץ. בירנבאום נחשב לתלמידו ושותפו לשעבר של ארתור פינקלשטיין, היועץ האסטרטגי שעבד בין היתר עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בבחירות קודמות בישראל. על פי הדיווח, בירנבאום עבד בצמוד עם אנשי "סיי-גרופ" על מנת לשפר את הצעותיהם לקראת פגישות עם אנשי הקמפין של טראמפ.