תעלומה בת 500 שנה פוענחה לאחרונה עמוק בתוך חדרי הוותיקן: שני ציורי שמן של אמן הרנסנס רפאל סאנציו נחשפו במהלך עבודות ניקיון ושחזור של אחד מחדרי מוזיאון הוותיקן. מומחים סבורים כי מדובר בשתי היצירות האחרונות של הצייר האיטלקי לפני שמת בטרם עת בשנת 1520, כשהוא רק בן 37.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
דמויותיהן של שתי נשים, האחת מייצגת "צדק" והשנייה מייצגת "חברות", צוירו על קירות אחד החדרים בידי רפאל בשנת 1519, אולם הוא נפטר לפני שהספיק להשלים את יצירותיו בשאר חלקי החדר. לאחר מותו, אמנים אחרים השלימו את עיטור הקיר וציוריו של האומן נשכחו, עד היום.
"זו תחושה מדהימה", אמר פאביו פיאקנטי, המשחזר הראשי בפרויקט של הוותיקן. "עצם הידיעה שמדובר ככל הנראה בדברים האחרונים שהוא צייר, כמעט מאפשרת להרגיש את נוכחותו של המאסטרו".
בשנת 1508, האפיפיור יוליוס השני שכר את שירותיו של רפאל כדי שציוריו יקשטו את קירות מגוריו הפרטיים בוותיקן. האומן השלים את ציוריו בשלושה חדרים, שזכו לכינוי "חדרי רפאל", שמציגים ציורי פרסקו מפורסמים, לרבות היצירה המפורסמת "בית הספר באתונה".
הוא החל לעבוד על התכנונים שלו לחדר הרביעי, הגדול מבין חדרי בדירה, שישמש כאולם נשפים המכונה "אולם קונסטנטין". תכניתו המקורית הייתה לעטר את החדר באמצעות ציורי שמן במקום שיטת הפרסקו המסורתית של התקופה.
בספר ישן משנת 1550 נקבע כי רפאל החל לעבוד על שתי הדמויות בניסוי חדש של שימוש בשמן. הרמז הזה שימש כמפתח לתגלית. כשהמשחזרים החלו לנקות את הקירות של "אולם קונסטנטין" ב-2017, הם זיהו שתי דמויות נשיות שצוירו בשמן, בעוד שאר החדר צויר בשיטת הפרסקו.