נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ השקיע 66 מיליון דולרים מכספו האישי בקמפיין הנשיאותי שלו, שליש פחות מ-100 מיליון הדולרים שטען שוב ושוב כי ישקיע - כך עולה מהדוח הפיננסי שהגיש אמש (חמישי) מטהו. במהלך הקמפיין הדגיש טראמפ שוב ושוב כי העובדה שהוא מממן את הקמפיין מכספו שלו משמעותה שהוא נטול פניות, בניגוד לקלינטון שמחויבת לתורמים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
בסך הכל גייס טראמפ 339 מיליון דולרים במהלך הקמפיין, מהם הוציא 322 מיליון דולרים. המטה של הילרי קלינטון, לשם השוואה, הוציא לא פחות מ-565 מיליון דולרים במהלך הקמפיין הנשיאותי שלה. בימים האחרונים של הקמפיין הוציא טראמפ 94 מיליון דולרים בעוד שקלינטון השקיעה 132 מיליון דולרים באותה התקופה. עוד עולה מהמסמך כי עסקים בבעלותו של טראמפ קיבלו מהקמפיין 11 מיליון דולרים בעבור שירותים שסיפקו.
מתחילת הקמפיין שלו יצא טראמפ נגד מודעות וסקרים מטעם הקמפיין, בטענה כי הם בזבוז כספים - ואכן, הוא זכה לסיקור תקשורתי חינמי בהיקף ששוויו הוערך בכ-5 מיליארד דולרים. אולם לאחר שניצח בבחירות המקדימות והחל בקמפיין הארצי שלו, טראמפ התחיל גם הוא להוציא כספים גם על מודעות וסוקרים, ובסך הכל הוציא קרוב ל-200 מיליון דולרים על פרסום בטלוויזיה ובפלטפורמות דיגיטליות. ההוצאה השנייה בגודלה עבור טראמפ הייתה נסיעות, בהן הושקעו 26 מיליון דולרים - סכום גדול יותר משהוציא על משכורות לאנשי הצוות שלו.
מוקדם יותר השבוע חשפו במטה הקמפיין כי טראמפ מכר את כל המניות שברשותו בחודש יוני האחרון, בשווי המוערך בכ-40 מיליון דולרים. המהלך נבע מרצון להזרים כספים לקמפיין, שהתקשה באותה העת לגייס תרומות, ולאחר שכבר העניק לקמפיין הלוואות מכספו האישי בשיעור של 47 מיליון דולרים.