לפחות 25 אלף מעריצות הגיעו בסוף השבוע ללוס אנג'לס, כדי להשתתף במסיבת יום ההולדת של אחת הדמויות המצוירות המפורסמות בעולם. כבר 40 שנה שדיוקנה המשופם של החתלתולה "קיטי" מתנוסס על עשרות מוצרים, בהם תיקים, חולצות, תחפושות ובובות, שהפכו לימים לפריטי אספנות יקרי ערך כחלק מפולחן המותג "הלו קיטי" שממשיך לשבור שיאים בהכנסות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בתערוכה הנוצצת שנפתחה במוזיאון לאומנות מודרנית בלוס אנג'לס במלאת ארבעה עשורים לאייקון המצויר, הביעה גם הוגת המותג את הפתעתה מגודל הצלחתו ברחבי העולם. "לא תיארנו שהדמות המצוירת, הלבנבנה והקטנה הזו תהפוך לדמות המסחרית הרווחית ביותר שהעולם ראה", אמרה נשיאת חברת "סאנירו" היפנית, ז'נט האסו.
בשנת 2013 לבדה הסתכמו רווחי המותג "הלו קיטי" ב-8 מיליארד דולרים, שנגרפו באמצעות תכשיטים, תיקים, מוצרי איפור, מטריות ועוד עשרות פריטים הנושאים את דמותה של החתלתולה. ילדות שהלכו לבית הספר עם ילקוט "הלו קיטי" בשנות ה-70, הן האמהות שמלבישות היום את בנותיהן הקטנות בפיג'מות ורודות עם הדפס של הדמות המשופמת.
מעבר למכרה זהב שיווקי, הפכה קיטי הקטנה במרוצת השנים גם למושא פסיכו-סוציולוגי של ממש. העובדה כי דמות החתלתולה חסרת פה העלתה אין ספור הערכות בקרב חוקרי חברה ותרבות, שאף המשילו אותה כסמל לדמותה של האישה האסייתית השקטה, הכנועה והמבויתת שאינה מביעה את דעתה. אחרים טענו כי לדעתם מדובר בילדה בריטית ולא בחתולה, וכי דמותה היא למעשה סמל פמיניסטי.
בחברת האם "סנירו" מתקשים להחליט איזו מהגרסאות היא הנכונה, ואומרים כי קיטי היא מותג חסר אג'נדה הפתוח לפרשנות חופשית. "אין לה הבעת פנים, ולכן היא יכולה להיות כל מה שארצה שתהיה", אומרת מנהלת השיווק של החברה הסינית בארה"ב, ג'יל קוך. "יש בה הרבה יותר עוצמה כשהיא חסרת הבעה, משום שהיא מעניקה תחושה שהיא תמיד מקשיבה לי".