פחות משנה לאחר האסון - נחשף תיעוד מזווית חדשה: המשטרה האיטלקית מפרסמת הבוקר (שני) תיעוד שנקלט בגנואה בבוקר היום שבו נפל הגשר מעל העיר, תיעוד שנראה עד היום רק על ידי מי שראה באותו היום ב-14 באוגוסט 2018 את קריסת הגשר בטלוויזיה במעגל סגור. נפילת הגשר והתמוטטותו הביאו למותם של 43 אנשים וגרמה לביקורת נחרצת נגד הרשויות באיטליה על מצב התשתיות במדינה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בסרטון שפורסם היום ניתן לראות משתי זוויות שונות משאיות ורכבים פרטיים חולפים על הגשר בזמן ההתמוטטות, נופלים עם קורות הבטון ונעלמים בענן אבק. עוד נראים בתיעוד אנשים ששמעו את הקריסה ויצאו לנסות ולהבין את מקור הרעש.
בסוף השבוע האחרון המהנדסים פוצצו את שאריות הגשר שקרס, בעוד השאלה מי אשם בקריסה עדיין לא קיבלה חותמת סופית של בית המשפט. ברומא מאשימים את את מפעילת הגשר - חברת Autostrade per l'Italia , חלק מחברת התשתיות הענקית Atlantia בהזנחת אחזקת הגשר. בחברה, מנגד, מכחישים את ההאשמות וטוענים שאחזקת הגשר נעשתה על פי הנהלים ובפיקוח הרשויות האחראיות במדינה.
קריסתו של הגשר בגנואה העלתה על סדר היום את בטיחותם של גשרים נוספים בכל העולם המערבי. ה"גארדיאן" יצא בשורה של תחקירים שחשפו אחזקה ברמה ירודה מאוד של גשרים, במיוחד אחרי המשבר הכלכלי בשנת 2008. באיטליה לא פחות מ-300 גשרים נמצאים בסכנת קריסה: בצרפת נקבע שיש "תת-השקעה כרונית" במערכת הכבישים המהירים שכוללת 12 אלף גשרים. על פי הדיווחים בתקשורת הצרפתית בכ-7% מהגשרים במדינה יש ליקויים שעלולים לגרום לקריסה