איך מושכים קהל צעיר להיות צופים נלהבים של האולימיפאדה? מכניסים לרשימת ענפי הספורט התחרותיים ענפים חדשים ופופולריים. בוועד האולימפי הבינלאומי הגיעו למסקנה שבשביל לשמר את האולימפיאדה כאירוע ספורט עולמי הרלוונטי גם לקהל הצעיר יש לרענן את רשימת הענפים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
לכן, באולימפיאדת טוקיו 2020 יתווספו חמישה מקצועות חדשים לתחרויות: קיר טיפוס, סקייטבורד, קראטה, בייסבול וגלישת גלים. כמעט כולם ענפים אורבניים, מתפתחים, שמזוהים עם קהל צעיר.
השינוי מתרחש בעקבות הנתונים על עליית הגיל הממוצע הצופה במשחקים: בארה"ב לדוגמא, הגיל הממוצע עלה בשמונה שנים מאז תחילת העשור הקודם. בוועד האולימפי הבינלאומי הביטו בנתונים והגיעו למסקנה ברורה: הצופים באולימפיאדה מזדקנים.
אולימפיאדה היא הרי לא רק ספורט אלא עסק כלכלי לכל דבר שחייב גם רייטינג כדי להתקיים: לפיכך, בוועד האולימפי החליטו להוסיף את המקצועות החדשים הנחשבים פופולריים בקרב הדור הצעיר וזוכים לאהדה ברשתות החברתיות. עם השינוי צמחו מספר ענפי הספורט באולימפיאדה מ-28 ל-33 – מה שמבטיח עוד 15 זוכים מאושרים במדליות זהב. ומה נראה פחות? ענפים מסורתיים, קלאסיים, כאלה שכבר פחות עוברים היום מסך, כמו הרמת משקולות והיאבקות.
שינוי נוסף שנראה באולימפיאדה הבאה קשור לכמות הנשים שייקחו חלק בתחרויות. הנשים צפויות להוות 49% מכלל המתחרים בטוקיו - הכי הרבה אי פעם. כמו כן בלא מעט ענפים, ביניהם אתלטיקה ושחייה, יתווספו מקצים מעורבים לגברים ונשים - כדי לפנות לקהל רחב יותר ובעיקר כדי להעביר מסר נכון של שוויוניות.
עכשיו נשאר לוועד האולימפי רק לעדכן גם את הסלוגן האולימפי - מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר – ומגניב יותר.