ענקית הרהיטים "איקאה" פרסמה השבוע "ריקול" (קריאה חוזרת) ל-29 מיליון שידות שנמכרו בסניפיה בארה"ב, בעקבות 6 מקרי מוות שנגרמו מהרהיטים. הריקול מגיע לאחר שמאז שנת 1989 נמחצו למוות 6 ילדים, כולם מתחת לגיל 4, כשהאחרון בהם נהרג רק בחודש פברואר האחרון.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי הודעת החברה, לשידות המדוברות נטייה ליפול קדימה במידה ואינן מחוברות לקיר. מלבד מקרי המוות, לפחות 36 ילדים נוספים נפצעו בשנים האחרונות מהרהיטים המסוכנים. החברה מציעה החזר כספי או ערכת תיקון לרהיטים התקולים וצוות מיוחד של החברה שישלח לחבר את הרהיטים לקיר במידת הצורך. בינתיים, המליצה החברה לאחסן את הרהיטים הרחק מהישג ידם של ילדים.
ג'קלין קולס מפנסילבניה ארה"ב, מצאה בשנת 2014 את בנה בן השניים כשהוא מחוץ בין מיטתו לשידת איקאה שהייתה בחדרו. "לא הייתי בטוחה אם יש דופק, פחדתי מאוד", היא מספרת. למרות ניסיונות ההחייאה, מספר שעות לאחר מכן נקבע מותו של הפעוט.
כעת תובעת קולס את איקאה בטענה שלא הזהירו את הציבור שהשידות הכבדות יכולות להיות מסוכנות. "לא ידעתי שצריך לעגן את הרהיט", היא מסבירה. "תיפטרו מזה, זה מוצר ממש מסוכן".
בתגובה לריקול, ציינה איקאה כי "בארה"ב נהרג כל שבועיים ילד מרהיט כלשהו בביתו". כמו כן הזכירה כי חילקה 300 אלף ערכות תיקון בשנה שעברה כדי להדגיש את החשיבות של חיבור רהיטים לקיר. "אנו מכריזים על הריקול בעקבות הטרגדיה של מקרה המוות השישי".
מאיקאה ישראל נמסר בתגובה לריקול: "הריקול אינו מיועד ואינו מבוצע בישראל ובמדינות נוספות מלבד צפון אמריקה. מקור הריקול הינו תקן מקומי וולנטרי הנוגע ליציבות השידות ואינו קיים במדינות אחרות מלבד ארה"ב וקנדה. איקאה ישראל פועלת כל העת למען בטיחות לקוחותיה ועל פי הנחיות החוק והתקינה במדינת ישראל. אנו באיקאה ישראל, מקפידים לתקשר את ההוראות המנחות לקבע את השידה לקיר ומבקשים מלקוחותנו לוודא כי הרהיטים בביתם מקובעים לקיר על פי ההנחיות. איקאה סיפקה מאז ומתמיד, לכל רהיט שיש לקבעו לקיר, אביזר קיבוע מתאים באריזת המוצר המקורית. לקוחות שמעוניינים לקבל שוב את אביזר הקיבוע, מוזמנים להתקשר לשירות הלקוחות של איקאה ולקבל את אביזר הקיבוע".