כשבוע מאז שנחשף השיר "Toy" שייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב בליסבון, בביצוע נטע ברזילי, הוא ממשיך לכבוש את הרשת. עכשיו, לאחר שצבר מעל ל-5 מיליון צפיות, התמקם במקום הראשון בהימורים וזכה להמוני תגובות ברשתות החברתיות, השיר הגיע גם ללב אוגנדה שבאפריקה. המתנדבת הישראלית שצילמה את הסרטון, סיפרה בראיון ל"מהדורה ראשונה" על מאחורי הקלעים של היוזמה הוויראלית.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"קבוצת הנוער "SpoonYouth" שרוקדת בסרטון נמצאת תחת ארגון שנקרא "ליטל לייט" (אור קטן) שעובד באחד מהשכונות הקשות בעיר הבירה של אוגנדה - קמפלה", סיפרה שירז אריאלי, מתנדבת בארגון. "אלו ילדים שלחלקם אין מה לאכול בבית והארוחה היחידה שהם מקבלים ביום זה פה, כולל בני הנוער".
אריאלי, שמתנדבת בארגון בו משתפים פעולה ישראלים ואוגנדים, סיפרה איך הכירו הילדים בלב אפריקה את השיר הפופולרי. "אין לבני הנוער איפה להתאמן אז הם באים לכאן, למתחם שלנו", אמרה. "יש לנו רמקול גדול אז לפעמים אנחנו מחברות את המוזיקה שלנו. הם ממש התלהבו מהשיר".
לאחר שראו כי הילדים מגבשים ריקוד בהתאם לצלילי השיר, החלו המתנדבים לצלם. "הם בנו עליו ריקוד, ואין להם מושג מה זה אירוויזיון. אחרי הריקוד הסברנו להם מה זאת התחרות ואמרנו להם שאנחנו רוצות לצלם אותם כדי שנטע ברזילי תראה. לרגע לא חשבתי שזה יהיה כזה וואו!".
נכון לעכשיו, השיר הישראלי לאירוויזיון 2018, שייערך בעוד פחות מחודשיים בליסבון שבפורטוגל, צבר למעלה מ-5 מיליון צפיות: פי 5 יותר מהשיר השני הכי נצפה מבין כלל השירים שיתחרו באירוויזיון השנה.
וזה לא הכל: מספר הצפיות של נטע ברזילי ביוטיוב מאיים לעקוף את מספר הצפיות הכולל שצבר מנצח התחרות בשנה שעברה, Salvador Sobral הפורטוגלי, שבשנה אחת צפו בקליפ שלו 15 מיליון פעמים. בקצב הצפיות המצטבר של הנציגה הישראלית, היא צפויה לעבור אותו בקלילות תוך פרק זמן קצר מאוד - ייתכן שאפילו עד התחרות עצמה. מספר הלייקים שקיבלה, אגב, כבר גדול יותר ממספר הלייקים של הפורטוגלי.
באתרי ההימורים ממוקמת ברזילי במקום הראשון מאז שנחשף השיר. אחריה, בפער לא קטן, ממוקם השיר של אסטוניה, שנחשבת לאחת הפייבוריטיות לניצחון בתחרות. עם זאת, נראה שבשלב הזה לפחות אף אחד לא באמת מאיים על נטע מישראל - לפחות לא בגזרת ה"באזז" שהשיר והנציגה שלנו מעוררים השנה, באופן חסר תקדים.