![הפרסומת שעוררה את הסערה (צילום: SKY NEWS) הפרסומת שעוררה את הסערה (צילום: SKY NEWS)](https://img.mako.co.il/2018/01/09/947604_I.jpg)
זעם והשמצות נגד רשת האופנה H&M אחרי הפרסומת בה הוצג ילד שחור לובש חולצה שעליה נכתב "Coolest monkey in the jungle" (הקוף הכי מגניב בג'ונגל) – הזמר הקנדי דה וויקנד, שמשתף פעולה עם הרשת, אמר כי הוא "מזועזע ונבוך" אחרי שראה את הפרסומת, וכי נפגע מהמהלך.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
החברה מתמודדת עם גלי ביקורת קשה ברשתות החברתיות, בין היתר גם מצד כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, שטען כי מדובר בפרסומת גזענית. "אני רואה בילד הזה מלך צעיר, שליט העולם", כתב, והוסיף את התמונה כשהכיתוב שלה מכוסה וכתר זהב לראש הילד.
!["מלך העולם" (צילום: אינסטגרם של לברון ג'יימס) "מלך העולם" (צילום: אינסטגרם של לברון ג'יימס)](https://img.mako.co.il/2018/01/09/947611_I.jpg)
משתמשים רבים ברחבי הרשת הביעו את זעמם על הפרסומת. "די עם החברה הזו, מספיק לקנות שם", כתבה אחת הגולשות. "אין בעולם דבר מסוכן מבורות וטיפשות. בראבו H&M, ההתנצלות לא התקבלה".
בחברה הסירו את הפרסומת זמן קצר לאחר עלייתה לאוויר, ובתגובה רשמית שפרסמו נכתב: "אנחנו מתנצלים בכנות על התמונה המדוברת. טעינו, לפיכך התמונה הוסרה מכל ערוצי התקשורת שלנו ובנוסף הסוודר לא יוצע למכירה בכל השווקים של הרשת בעולם".