כמעט שלוש שנים לאחר היעלמות המטוס המלזי, הודיעו השבוע הרשויות וקבוצות החילוץ במלזיה, סין ואוסטרליה שהפסיקו את החיפושים באופן רשמי. רבים שאלו את עצמם כיצד אפשרי שבעולם הטכנולוגי של היום, מטוס נוסעים כל כך גדול יכול פשוט שלא להימצא. טכנולוגיה חדשה מנסה למנוע את הישנות המקרים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
טכנולוגיה חדשה המתבססת על 66 לווינים שישוגרו לחלל בשנים הקרובות אמורה לספק מעקב אחר כל המטוסים באוויר, ולשלוח את נתוני הטיסה שלהם לקרקע. עשרת הלווינים הראשונים של חברת Aireon שוגרו השבוע לחלל ויכלו לקלוט נתונים.
בתחילת השנה הבאה יונחו גם חברות התעופה הבינלאומיות להחיל נהלי בטיחות חדשים. לאחר היעלמות המטוס המלזי שונו נהלי הדיווח ומטוסים נאלצו טייסי חברות התעופה לדווח לבקרי הטיסה מדי 15 דקות על מיקומם, ולא 30 דקות כפי שהיה נהוג בעבר. כעת, מערכות חדשות שיותקנו במטוסים יעדכנו את אנשי הקרקע מדי דקה במיקום כלי הטיס.
השימוש באות לווייני ולא באות רדיו על מנת לעקוב ולאתר מטוסים אמורה להוריד משמעותית את זמני החיפוש של מטוסים שהתרסקו ולמנוע, כך מקווים המפתחים, מקרים של העלמויות מטוסים, כדוגמאת המטוס המזלי. הטכנולוגיה מאפשרת למטוס ניווט לווייני וכן שליחה אוטומטית, ללא התערבות הטייס בשליחת הנתונים לקרקע.
הטכנולוגיה החדשנית היא חלק מתכנית ארוכת טווח של מנהל התעופה האמריקני להעביר את רשתות הפיקוח והקשר התעופתיות מארצות הברית ממבוססות רדיו, למבוססות אותות לוויין. בארצות הברית מקווים כי כבר בשנה הבאה ישוגרו כל הלוויינים לחלל - כך שיהיה 100% כיסוי של כדור הארץ.