משרד התחבורה באינדונזיה יחקור את חברות התעופה במדינה כדי לדעת האם הופרו המסלולים בהם טסו החברות. זאת לאחר שהתברר כי מטוס חברת אייר אסיה לא אמור היה לטוס לסינגפור באותו יום בו התרסק בים ג'אווה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אייר אסיה לא הורשתה לטוס מסורבאיה לסינגפור בימי ראשון", כך אמר ראש מחלקת התעופה במשרד התחבורה האינדונזי, ג'וקו מורחאטמוג'ו לסוכנות הידיעות בלומברג. במשרד יבדקו את שאר החברות כדי לוודא שהן פועלות כחוק. חברת אייר אסיה דחתה את הטענות נגדה.
בתוך כך, הבוקר (שני) התחדשו החיפושים בים ג'אווה אחר שאר נוסעי טיסה QZ8501 שמוגדרים עדיין כנעדרים. זאת לאחר שהחיפושים הושהו מפאת מזג האוויר הקשה באזור. כמו כן, מנסים הצוללנים הפועלים במקום לאתר חלקים נוספים מהמטוס כמו גם את הקופסא השחורה שלו.
אזור החיפושים הורחב הבוקר, והליקופטרים תרים בנוסף את החופים באזור. הסופות הטרופיות שמשתוללות בעונה זו הפריעו למהלך החיפושים עד כה, ועל פי השירות המטרולוגי במדינה היוו ככל הנראה את אחד הגורמים לתאונה.
דוח רשמי שהציג אתמול צוות הבדיקה לחקירת נסיבות התרסקות טיסת אייר אסיה בשבוע שעבר, קובע כי קיפאון שאחז באחד המנועים הוא זה שהביא להפלת כלי הטיס. אך למרות שממצאי הדוח זוכים לתמיכת המכון המטאורולוגי האינדונזי, מומחים בינלאומיים רבים מביעים ספקנות באשר למסקנותיו.
על רקע ההערכות כי התרסקות המטוס נגרמה כתוצאה מטעות אנוש או מתקלה טכנית, מציג המסמך בן 14 העמודים סברה אחרת, ולפיה תנאי מזג האוויר הקשים ששררו במסלול הטיסה גרמו לתקלה חמורה במנועי המטוס.
מומחי כלי טיס כבר הביעו את הסתייגותם לנוכח הממצאים, ואמרו כי כלי טיס מודרניים כדוגמת מטוס ה-A320 , נושאים מערכות מתקדמות שנועדו להגן עליהם מפגיעת תנאי קור קיצוניים. "במטוסים האלה יש מערכת נוגדת קיפאון על שטח הכנפיים ובחלקיהם המרכזיים של המנועים", הסביר פטר מרוסזקי, מומחה תעופה מאוניברסיטת New South Wales שבאוסטרליה. "אם המנגנון הזה עבד כשורה, אני לא מאמין שזו הייתה הבעיה".