"נפרק את הרשות הפלסטינית לפני שנאפשר את פירוק זרועות ההתנגדות הפלסטינית", כך מאיים היום אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי "עז א-דין אל-קסאם". לדבריו, "החלום לפרק את הזרוע הצבאית, או כל חלום אחר הקשור לזרועות ההתנגדות הצבאיות חסר כל אפשרות להגשמה".
את הדברים אמר עוביידה, על רקע טיוטות הסכם הפיוס הלאומי הפלסטיני שמועברות בימים האחרונים לידי בכירי החמאס מצד ההנהגה המצרית, ובהן מועלים מספר רעיונות באמצעותם ניתן יהיה לגשר בין החמאס לפת"ח.
אחת מההצעות האחרונות של הבכירים המצריים במסגרת טיוטות הפיוס קשורה באיסוף הנשק של הזרועות החמושות בעזה, אחרי שבגדה המערבית הצליחו כבר מנגנוני הביטחון של היו"ר אבו-מאזן לאסוף את הנשק ולשלוט במידה מסוימת באכיפת החוק.
במצרים הבינו כבר מזמן שהזרועות החמושות בעזה עלולות להשפיע על טיב שיחות הפיוס, ואף להכתיב לדרגים המדיניים בחמאס את התנהלותם בשיחות. על כן, מנסים כעת המתווכים המצריים בין החמאס לפת"ח לנסות ולהגיע להבנה בנושא הנשק הבלתי חוקי, שיצטרך להיות כפוף למשטר אחד שיכונן בשטחי הרשות, עם החתימה על הסכם הפיוס.
בחמאס, מטבע הדברים, מאוד לא אהבו את הדיווחים על הכוונה לפגוע בנשק זרועות ההתנגדות. "קל יהיה יותר לפרק את הרשות, מאשר לפרק את זרועות ההתנגדות האמיצות", הצהיר אבו עוביידה. "אם רוצים לדבר על נושא הלגיטימיות וחוקיותו של הנשק - הרי שהנשק של לוחמי הג'יהאד הוא הנשק החוקי", הוא הוסיף. עוביידה קרא שלא לכנות את הארגונים החמושים "מליציות בלתי חוקיות", וטען: "אלו הם הגופים השומרים על עמנו ועל כבודו".
דובר הזרוע הצבאית של חמאס שלח גם מסר עדין, יש לומר, להנהגה המצרית, בכל הנוגע לדיון בנושא הנשק. "חוקיותו של הנשק הוא עניין שלא ניתן לדון בו בכלל", הצהיר."כל הסכם שיביא לוויתור על עקרונותיה של הרשות הפלסטינית לא יוכל להיות קיים זמן רב, ולא יהיה תקף המציאות", הוסיף עוביידה וטען מצד שני כי הסוגייה הזו כלל לא צריכה להשפיע על הצלחת השיחות בין הפתח לחמאס.
המגעים בין שתי התנועות נמשכים בימים האחרונים, לאחר שהנציגים המצריים נזפו בנציגי התנועות על הקשיים שהם מערימים על השיחות. עיקר הביקורת הופנתה, שלא במפתיע, לחמאס, שהודיע כי בכוונתו לדחות את החתימה על ההסכם במספר שבועות, כדי "לבחון את פרטיו פעם נוספת". נציגי החמאס מתייעצים רבות עם ההנהגה בדמשק, שעל פי הדיווחים שולטת בהקשחת עמדותיו של החמאס בשיחות הפיוס.