ב-2020 מנייתו הציבורית של דונלד טראמפ הייתה בשפל. הוא הפסיד את הנשיאות לג'ו ביידן וזכה ליחס עוין מהמגזר העסקי בארה"ב. 4 שנים לאחר מכן טראמפ בדרך חזרה לבית הלבן, והחברות שביקרו אותו בעבר משלמות ביוקר - לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, 11 חברות גדולות תרמו מיליון דולר או יותר לקרן ההשבעה של טראמפ, אחרי שהתחייבו בעבר להשעות או לשקול מחדש את תרומותיהם לאחר ההסתערות על הקפיטול. קרן ההשבעה של טראמפ בדרך להפוך לגדולה ביותר אי פעם, עדות לכוחו של הנשיא הנבחר ולרצונן של חברות ענק אמריקניות לפתוח דף חדש עם הממשל הנכנס.
קרן ההשבעה מממנת פעילויות שקשורות לכניסתו לתפקיד ולהשבעתו של טראמפ כנשיא. תורמים שתרמו מיליון דולר או יותר מקבלים 6 כרטיסים לסדרת אירועים בימים שלפני ההשבעה, כולל מפגשים עם חברי קבינט מיועדים וארוחת ערב חגיגית עם טראמפ ורעייתו מלאניה. מקורביו של טראמפ אמרו לוול סטריט ג'ורנל שגיוס הכספים מחברות הענק שבעבר הביעו התנגדות מסוימת לטראמפ מהווה "הודאה באשמה" של אותן החברות.
בין החברות שתרמו סכומים גדולים למרות התחייבויותיהן בעבר ניתן למצוא את פורד, טויוטה, AT&T, גולדמן סאקס, ג'נרל מוטורס, וBank of America. גם אמזון, מטא, אובר ו-OpenAI תרמו לפחות מיליון דולר לקרן ההשבעה, שצפויה לגייס יותר מ-107 מיליון דולר. רבות מהחברות התורמות יהיו תלויות במדיניות שיקדם טראמפ - הממשל הנכנס התחייב להטיל מכסים (שעשויים לפגוע בטויוטה), לשנות מדיניות בתחום התרופות והתבטא נגד חברות הטכנולוגיה הגדולות.
מאז שניצח בבחירות, מנכ"לים רבים של חברות ענק עלו לרגל לאחוזתו של טראמפ במאר-א-לאגו. לצד נוכחותו המתמדת של מנכ"ל X ,SpaceX, וטסלה אילון מאסק לצד הנשיא הנבחר, גם מנכ"ל מטא מארק צוקרברג, מייסד אמזון ג'ף בזוס, מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ומנכ"ל פייזר אלברט בורלא הגיעו לפגוש את טראמפ באחוזתו. "כולם רוצים להיות חברים שלי", כתב טראמפ ברשת החברתית Truth בשבוע שעבר.
עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל שיועצים אסטרטגיים לחברות אמריקניות דוחקים בחודשיים האחרונים בחברות למחוק מהאתרים שלהן כל זכר ל"ניסוחים" שמזוהים עם הדמוקרטים וביקורת כלפי טראמפ. כך למשל מכתב של מנכ"ל חברת הענק Black & Decker שגינה את ההסתערות על הקפיטול נמחק מאתר החברה, והיא תרמה מיליון דולר להשבעתו של טראמפ.
התרומות הגדולות של חברות ענק, לצד הפגישות שקיים טראמפ עם מנכ"לים של החברות המובילות בארה"ב, מצביעות על שאיפותיהן של החברות לפתוח דף חדש ביחסים עם הנשיא לשעבר. בעוד שהקדנציה הקודמת של טראמפ אופיינה במתחים עזים בינו לבין חלקים במגזר העסקי, כעת נראה שהניצחון שלו בבחירות מספק לו מנוף עוצמתי גם אל מול הגופים הפרטיים החזקים בארה"ב.