קמפיין דיגיטלי מעורר מחלוקת, שמקורו ככל הנראה בגורמים רפובליקניים, מפיץ מודעות ברשתות חברתיות המדגישות את תמיכתה של סגנית הנשיא קמלה האריס בישראל – ומתמקד דווקא בבוחרים מוסלמים וערבים-אמריקנים שמתגוררים בריכוז גבוה בעיר דטרויט שבמישיגן – כך עולה מדיווח שפורסם היום (שישי) בניו יורק טיימס.

 

מודעות התמיכה של האריס בישראל שהתפרסמו באזורים מוס (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מישיגן היא מדינה מתנדנדת, שבה כל קול עשוי להכריע את תוצאות הבחירות הקרובות. הקול המוסלמי במדינה נחשב משמעותי, ועשוי להיות מפתח לניצחונה של האריס. נראה כי מטרת הקמפיין היא להשפיע על קהל בוחרים זה על ידי הבלטת עמדותיה של האריס בנושא המלחמה בעזה, צעד שעלול להשפיע באופן ניכר על תוצאות הבחירות במדינה.

המרכז האיסלאמי בדטרויט, מישיגן (צילום: AP)
המרכז האיסלאמי בדטרויט, מישיגן | צילום: AP

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, שמתבסס על מרכז השקיפות של מודעות גוגל, ארגון "Future Coalition PAC" מפיץ סדרת מודעות ברשתות החברתיות, בהם פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'אט. המודעות מציגות את האריס על רקע דגל ישראל, עם הצהרות על תמיכתה במדינה. הן כוללות קישור לרשימת פעולות ואמירות של האריס המדגימות את תמיכתה בישראל לאורך הקריירה שלה.

בנוסף לתמיכתה של האריס, הקמפיין גם מתייחס לבעלה, דאג אמהוף. מודעות נפרדות מדגישות את יהדותו של אמהוף, מציגות אותו חובש כיפה, מדליק נרות חנוכה ומבקר במפעל של חסיד אומות העולם אוסקר שינדלר. לכאורה מדובר רק בהבלטת יהדותו של אמהוף, אך מבקרי הקמפיין טוענים כי הוא רווי באנטישמיות מרומזת.

דאג אמהוף (צילום: AP)
דאג אמהוף, בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס | צילום: AP

לפי נתוני גוגל שפורסמו בדיווח, הארגון השקיע עד כה כ-54,000 דולר בקמפיין. אף שמדובר בסכום קטן יחסית, השפעתו עשויה להיות משמעותית בהתחשב במיקוד הגיאוגרפי הממוקד במישיגן, מדינת מפתח בבחירות הקרובות.

הקמפיין ההמוקד מעורר דאגה בקרב אנשי המפלגה הדמוקרטית, החוששים מהשפעתו על שיעורי ההצבעה בקרב מוסלמים ואמריקנים ממוצא ערבי, ברקע התסכול הגובר כלפי מדיניות ממשל ביידן והאריס בנוגע למלחמה בעזה. מנגד, גורמים רפובליקניים מקווים להרוויח מהמצב.