יום אחרי התאונה הקטלנית בברזיל, בה נהרגו 58 נוסעים ו-4 אנשי צוות, חוקרי התעופה עדיין ממשיכים להבין מה הוביל לאסון הכבד. כבר אתמול, בשעות הערב, נמצאה הקופסה השחורה של המטוס, אשר הניתוח של הממצאים שלה עשוי להוביל להבנה של מה שקרה במטוס ברגעים האחרונים.
ממה שידוע עד לרגע זה, טיסה 2283 של חברת Voepass המריאה בשעה 11:50 מהעיר קסקבל והיתה אמורה לנחות בסאו פאולו בשעה 13:45. הטיסה הופעלה במטוס ATR 72, שעל פי הנתונים היה תקין ואף עשה 2 טיסות באותו היום לפני האירוע הקטלני. בנוסף, נראה ששני הטייסים היו מיומנים ובעלי הכשרה גבוהה לטיסות מסוג זה.
למרות זאת, בשעה 13:20, כ- 25 דקות לפני הנחיתה, כאשר המטוס היה בגובה של 17 אלף רגל (כ-5,000 מטרים) הוא החל לצנוח ללא שליטה, הקשר איתו נותק וכעבור כ-2 דקות התרסק על הקרקע ונוצר פיצוץ גדול.
איוון סנטאנה, מומחה ומנתח תאונות תעופה, הציע הסבר שייתכן שהתאונה נגרמה בעקבות מצב נדיר של תופעה המכונה "סחרור שטוח" - כשל הרסני שנגרם בגלל הזדקרות לא מתואמת ושקשה מאוד לתקן אותה. הכשל גורם לכך שיש חוסר שליטה על ההגאים והמטוס פשוט צונח ישירות ארצה ללא יכולת לעשות דבר.
היום בבוקר, לאחר מאמצים לזהות את כל ההרוגים תחת גשם כבד, אושר באופן רישמי שכל מי שהיה על המטוס נהרג. חברת התעופה אישרה את הפרטים וציינה שהיא נמצאת בקשר עם כל משפחות ההרוגים ומציעה עבורם תמיכה ומקום לינה באזור האסון.