אווירת כאוס שוררת בימים האחרונים בבריטניה, בעקבות מחסור עצום בדלק ברחבי המדינה. המחסור בדלק נובע מעלייה במחירי הגז הטבעי הסיטונאי באירופה, שגרמה לחברות האנרגיה לפשוט רגל. עוד גורם שמלבה את המשבר הוא מחסור בנהגי משאיות, שגורם לעיכובים באספקת הדלק ואף סחורות נוספות כמו תרופות ומזון.
במהלך הברקזיט חזרו עשרות אלפי נהגים מבריטניה לאירופה, ובמהלך משבר הקורונה בוטלו משרותיהם של כ-40 אלף נהגים נוספים. איגוד נהגי המשאיות במדינה הזהיר את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי המשבר עלול להשפיע גם על מחירי המזון והמתנות לקראת חג המולד.
בעקבות המשבר, חיילים בריטים נשלחו להעביר אספקת דלק לחלק מתחנות הדלק, במקום נהגי חברות ההובלה המסחריות. מנגד, בממשלה הבריטית מתעקשים לשדר מסרים חיוביים. שר העסקים הבריטי קוואסי קוורטנג הצהיר כי "יש סימנים שהמצב בתחנות הדלק מתייצב, ובכל האזורים בבריטניה אספקת הדלק במגמת עלייה".
מבעד לריח הביוב, עשן הסיגריות ואדי הסולר בחניון המשאיות, אמרו כמה נהגים לסוכנות הידיעות רויטרס, בכמה לשונות שונות, כי השכר חייב לעלות. הם סיפרו על חיים קשים ובודדים בכביש, מקלחות מטונפות, דמי חניה גבוהים, לילות מסוכנים, מהגרים בלתי חוקיים שמנסים למצוא דרך לעבור את הגבול וההתמודדות עם המשפחה לאחר שנים של עבודה במרחק.
"השכר יצטרך לעלות, כך שהמחירים עבור כל מה שאנו מספקים - כל מה שקונים על המדפים - יצטרכו לעלות גם כן", הסביר קרייג הולמס, נהג משאי בריטי עם 27 שנות ניסיון. העלייה בשכר נהגי המשאיות עשויה להכריע האם העולם עומד בפני עליית מחירים מתמשכת בשל התרסקות של ממשלות ובנקים מרכזיים.
נגיד הבנק המרכזי באנגליה, אנדרו ביילי, אמר כי כעת מתמקדים בכלכלה החמישית בגודלה בעולם בהשפעות האינפלציוניות של המחסור באספקת הדלק. זאת בעוד תחזיות הצמיחה במדינה די חיוביות – כ-7%.