אז החלטתם להמשיך הלאה. מקווים מאוד שבנסיבות טובות כמו למשל הרצון להתקדם, לגוון, לשפר תנאים מחודשים או אולי בכלל בחרתם בהסבת מקצוע. כמובן שלעתים הנסיבות הן פחות מבורכות. ייתכן שעזבתם מקום בריוני, לא הסתדרתם עם הצוות או עם ההנהלה ושלל סיבות נוספות - אבל איך שלא יהיה, בחרתם ליזום את הצעד עבורכם, ואתם מבקשים לפתוח לעצמכם דלת חדשה. שאפו. זה לא מובן מאליו ולא תמיד פשוט.

רגע לפני שאתם יוצאים ברגל ימין למסע החדש, חשוב גם לדבר איך לצאת מהמקום הישן. אז בואו נדבר על המילים האחרונות שתשאירו במקום הנוכחי. או אם תרצו: מכתב ההתפטרות. "מכתב התפטרות הוא מכתב לא פשוט לכתיבה, בלשון המעטה, אולם החוק מחייב את העובד לכתוב ולהגיש למעסיק- בכדי שסיום ההעסקה אכן ייכנס לתוקפו", מסבירה מיטל דגן, יועצת קריירה, מומחית בפיתוח כישורי מנהיגות, קבלה לעבודה ומיתוג בלינקדאין. 

 

"עזיבת ארגון בו עבדנו הוא אחד מהנושאים הטעונים ביותר רגשית ולפיכך מעצימים את הקושי לכתוב מכתב איכותי – שישאיר דלת פתוחה ואף יניע לפעולה בעתיד לצרכי המלצות או סיוע בחיבורים מאנשים שעבדו עימנו באותו ארגון".

אז איך עושים את זה נכון? דגן ממליצה לפעול בדרכים הבאות: 


1. הבינו שזה סופי מבחינתכם

"חשוב לדעת שכתיבת מכתב מקדים חייבת להגיע ממקום שלם, כלומר, כשאנחנו בביטחון מלא שמקום העבודה אינו נכון לנו עוד ואין ספק לגבי ההמשכיות במקום העבודה. בנוסף הכירו בכך שזה לא פשוט להיפרד, שזה מורכב מאוד רגשית ועשו כל יכולתכם לתמוך בעצמיכם ולהבין את הסיבות בגינן אתם מסיימים את תפקידכם.  אם נדרש, אל תשתפו אנשים שיערערו את בטוחנכם ויפחידו אתכם שאין דברים אחרים בשוק העבודה. זכרו כי מי שמשקיע, נכון להשתפר ועושה חשבון נפש באופן שוטף, תמיד ימצא את עצמו עם תפקיד חדש ומשמעותי. 

 

 

2. הבינו שחוק זה חוק ועשו את זה נכון 


חשוב לדעת שאין מנוס מלהביא על הכתב את ההודעה: בכתב יד או מוקלד, במעטפה או במייל. כמו כן, במכתב חייבים לציין את יום הוצאת ההודעה/המכתב ואת יום הכניסה לתוקף של ההתפטרות.

3. מודפס או מייל?

דגן ממליצה לשלוח מייל ולא מכתב מודפס שכן זה יותר פורמאלי וגם ניתן לתיעוד. כמו כן, "כדאי למען את המייל למנהל הישיר ולכתב גם את המנהל שמעליו". 

4. ודאו שהמכתב הגיע ליעדו

לאחר ששלחתם, ודאו שאכן המייל עם מכתב ההתפטרות הגיע. "מומלץ לעשות זאת בדרך פחות קרה, כמו בשיחת טלפון, וואטסאפ, או אפילו הצצה למשרד עם חיוך וכמה מילות הערכה". 

5. מה לכתוב במייל?


- התחילו מפנייה ישירה: "היי X" "שלום X"

- הקלידו את נושא המייל באופן פשטני, בו מהות הפניה ותאריך, לדוגמא: 'מכתב התפטרות ליום 10.01.23'

- הסבירו את הרציונאל למכתב ההתפטרות. אם היו סיבות שהוצגו לאורך התקופה האחרונה בטאו אותם במכתב, למשל: "לאור העובדה החוזרת כי אין באפשרותכם לקדם אותי לתפקיד חדש.." , "בעקבות החלטת ההנהלה לצמצם את תפקידי הפרקטי.." וכיו"ב.

 

 

 

הדגישו את ההערכה שלכם לארגון, או למנהל. מצאו משהו אמיתי שאתם באמת מוקירים עליו תודה והביעו את ההערכה שלכם כלפיו. אל תודו על דברים שאתם לא באמת מעריכים שכן אנשים קולטים זיופים מקילומטרים. זו יכולה להיות גם תודה על התקופה בה עבדתם עם הצוות, על הלמידה של תחומים חדשים, לקיחת חלק בתרומה לקהילה אפילו. העיקר שיהיה מהלב – מתוך העיקרון שאם זה אכן מכוונה מלאה, זה יפתח את הלב של הצד השני וזה מה שאנחנו חפצים בו (שמירה על קשרים טובים לאורך זמן).

- רשמו את השורה התחתונה. מתי יהיה יומכם האחרון בחברה לאחר זמן מתן ההודעה המוקדמת, אם אינכם יודעים מהי חובתכם לארגון בררו עם חשב השכר של החברה, או עם עובד אחר בחברה או מחוצה לה.
סיימו בכך שתמיד תשמרו פינה חמה בלב למקום העבודה ותשמחו תמיד לסייע בכל שאלה או עניין.

- השאירו שם מלא + ת.ז כדי שיובהר שהדבר אכן רשמי

- בקשו אישור שהמייל התקבל.