חודשי הסיילים האחרונים של השנה הוכיחו לנו שוב ושוב את מה שידוע לנו כבר בשנים האחרונות: קניות אונליין השתלטו על חיינו. מגבינות ולחמים, עבור לפריטי אופנה ועד מוצרי חשמל. כמו בכל דבר, גם לרכישות הללו יש יתרונות וחסרונות. לצד חיסכון בזמן, חיסכון כספי ומיקוד ברכישה - יש גם את הצד האפל ומעורר האימה: האם המוצר יגיע בהתאם למידותינו? שהרי אין דבר מבאס יותר מלקבל את המוצר שחיכיתם לו ולגלות שהוא קטן מדי או גדול במידה? ואז לכו תתעסקו עם החלפות, מכירות או פשוט תעשו את מה שרובנו עושים: תיתקעו עם המוצר לנצח בארון כי יום יבוא ותיכנסו אליו. או תעבירו אותו הלאה. 

המספרים מראים כי 70% מהצרכנים מרגישים שלמצוא בגדים באינטרנט שמתאימים להם זו משימה קשה והחזרות מוצרים היא בעיה המסתכמת במיליארדים לעסקים. בעקבות כך, ועם עליית הצריכה באונליין בתקופת המגפה שממשיכה לצמוח עד היום, נדרש פתרון שנותן מענה לקנייה מדויקת באינטרנט ומתוך כך, טכנולוגיות מדידה חדשות החלו להשתלב באתרי קניות רבים – אלו מעניקים מצד אחד ביטחון לצרכן ומצד שני צמצום עלויות ההחזרה לעסקים. הנה כמה מהטכנולוגיות שהרשת מציעה:

מדידת נעליים בלי ללכת לשום מקום

לפני מספר חודשים השיקה אמזון פיצ'ר חדש של מציאות רבודה המאפשר לחלק מהצרכנים מדידה וירטואלית של נעליים. לאחר בחירת הנעל באתר, הצרכן יכול להקיש על כפתור ״ניסיון וירטואלי״ מתחת לתמונת המוצר, לכוון את המצלמה במכשיר הנייד שלהם לרגליהם ולראות איך הנעליים ייראו עליהם. לאחר מכן, הצרכן יכול להזיז את רגליהם כדי לראות איך הנעליים נראות מכל זווית. 

 

 

 

תאום וירטואלי

חברת הסטארט-אפ, Tryndbuy, פיתחה טכנולוגיה המאפשרת יצירת ״תאום וירטואלי״ (Digital Twin) באמצעות סלפי. באמצעות ה״תאום הווירטואלי״, יכול הצרכן לוודא כי פריט האופנה שירגוש יתאימו לו בצורה המקסימלית. עבור הצרכן, היכולת לראות לפני הקנייה כיצד פריט אופנה כלשהו ייראה עליו תפחית משמעותית את שיעור החזרות הפריטים ותשפר משמעותית את חווית הקנייה.   

 

משרשרת ועד לטבעת אירוסין

טכנולוגיה נוספת היא של מותג האופנה Reza  שמאפשר ללקוחתיו למדוד את תכשיטים באמצעות מציאות רבודה. לקוחות האתר יכולים לראות בזמן אמת את התכשיט על ידם, אפילו כאשר הם מזיזים אותה.

בדומה לReza, גם רשת המתנות הישראלית ג'נטלמן, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת מדידה וירטואלית של שעונים. הצרכן יכול להיכנס לאתר ולראות בדיוק כיצד השעון ייראה כאשר יענוד אותו על ידו. זאת באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית (( AI ומציאות רבודה Augmented Reality)) מבית Inova. הטכנולוגיה מאפשרת לכל צרכן למדוד את התכשיט או השעון על גופו תוך המחשת הפרופורציות של המוצר.  כך למעשה נפתרת אחת הבעיות המהותיות של קניית פרטי אופנה אונליין "איך המוצר ייראה עלי?". הטכנולוגיה בה משתמשים בג'נטלמן מתאימה באופן ספציפי לשעונים ותכשיטים. איך זה עובד? הטכנולוגיה החדשה סורקת את הקטלוג של האתר ובאופן אוטומטי מייצרת את הפריטים במציאות רבודה.