קרוב לשנתיים שאנחנו הרבה יותר בבית מאשר בחוץ, בחסות המגיפה. גם שכשקיבלנו אישור יציאה, ניכר שרבים מעדיפים להמשיך להישאר ולעבוד בבית, עם כמה שפחות זיקה לאנשים אחרים ועם הרבה פחות צורך להתלבש יפה עבור המחשב הביתי. עם זאת, הנתונים מראים כי בשנת 2021 נרשמה עלייה של 45 אחוזים ברכישת בשמים, בהשוואה לשנה הקודמת.
מדוע? ובכן, בסקר צרכנים שערכה קבוצת NPD, עלה כי מחצית מהנשאלים הסבירו שמדובר בדרך לפנק את עצמנו, אחרים טענו כי זו מתנה נהדרת להעניק לאדם אחר, בהיעדר הזדמנויות ראויות לאיפור למשל. אילו הסקר הזה היה נשאל בארץ, רגע לפני תקופת החגים, סביר שהיינו עונים שבושם הוא לעד המתנה הנכונה למארחת למשל. עם כל הכבוד לעוד כלי הגשה, בושם אהוב הוא מתנה שתמיד כיף לקבל וכזו שלא מפסיקה לתת.
לראייה: תעשיית הבשמים מגלגלת 33 מיליארד דולר מדי שנה. כאמור הבשמים התגלו בשנה האחרונה כצורך רגשי – ולאו דווקא חברתי. הבושם הפך לנחמה, לפינוק ולאפיק נוסטלגי שאפשר לנו לחזור לתקופות פשוטות ומאושרות דרך הריח. אם כבר משקיעים בבישום – כדאי לדעת איך לעשות זאת על פי חוקי הספר על מנת להוציא את המירב מהניחוח האהוב עלינו. ליעד רון, מנכ"ל אתר לבשמי נישה, עם כמה טיפים להתזה הנכונה.
-
מרחו קרם לחות לפני הבישום
לפני הבישום כדאי להתמרח בתחליב לחות ולעסות אותו היטב בעור. בושם מתפזר היטב, ומחזיק מעמד במשך זמן רב יותר כאשר הוא מיושם על עור רווי לחות. -
הרחיקו את הבושם מהשיער
מתבשמות רבות נוהגות להתיז מעט בושם על השיער על מנת לוודא שהריח המשכר יישאר לאורך זמן, אך זה לא מומלץ. בשמים רבים מכילים אלכוהול, דבר שעלול להביא ליובש בשיער בשימוש יומי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות לא מעט מותגים מציעים לצד הבושם המרכזי גם בישום משלים לשיער ללא אלכוהול האופן שמחמיא ומעצים את הניחוח המרכזי, מבלי לפגוע בשיער. -
לא מומלץ לשפשף את פרקי הידיים
אחת התנועות המאופיינות ביותר בשלב הבישום היא התזה ושפשוף של מפרקי הידיים זו בזו. רוב הבשמים מורכבים משילוב של תווים עליונים, תווי לב ותווי בסיס. התווים העליונים עדינים יותר ומתפוגגים במהירות, בעוד תווי הבסיס נשארים לאורך זמן. החיכוך אשר נגרם על ידי שפשוף פרקי הידיים מגביר את האינטראקציה של הניחוח עם השמנים הטבעיים של העור, דבר שעלול בסופו של דבר לעוות את מהנה הניחוח הטבעי של הבושם. -
רוב הבשמים לא מיוצרים מתמציות פרחים אמיתיות
רוב הבשמים העכשוויים אינם מיוצרים מתמציות פרחים. בשל הייצור ההמוני של הבושם, נוצר צורך להחליף את השימוש בתמציות פרחים אמתיות בניחוחות סינתטיים – דבר שהכפיל את תוחלת החיים של בקבוקי הבושם. השימוש בתמציות פרחים, תבלינים וצמחים נעשה כיום רק בתחום בשמי היוקרה, דבר שמכפיל ואף משלש את מחירים לעומת הבישום בייצור המוני. -
לכל בושם יש ריכוז שונה – שמצביע על כמות השמנים הארומטיים
תערובת השמנים הארומטיים היא תמצית הריח והחומר הפעיל בבושם, ומהולה במים ובאלכוהול. ניתן לראות את אחוזי ריכוז השמנים הארומטיים על קדמת הבקבוק:
Eau de cologne – נחשב לריכוז הנמוך ביותר עם תערובת של 3-5% שמן בתערובת של מים ואלכוהול, ומחזיק מעמד על הגוף כשעתיים.
Eau de toilette – ריכוז של 4-8% שמן ומחזיק מעמד על הגוף בערך 3-4 שעות.
Eau de parfum – ריכוז 15-18% שמנים, מחזיק בערך 6 שעות על הגוף.
Perfume – הריכוז הגבוה ביותר בעל יכולת נהדרת להישאר על הגוף כמעט יום שלם, הריכוז בבשמים אלו מכיל 15-30%.
-
אותו הבושם יכול להריח שונה על אנשים שונים
קרה לכם פעם שהרחתם בושם על אדם אחר והריח היה נפלא, אך כאשר השקעתם ורכשתם אותו בעצמכם – הוא הריח הרבה פחות טוב? זה לא במקרה. אותו הבושם יכול להריח שונה על אנשים שונים. זאת מאחר וכאשר מתיזים בושם על הגוף הוא משתלב עם אחוזי השומן, חומציות והכימיה של העור. הזעה, איכות הסביבה בה אתם מבלים במשך היום ואפילו התזונה יכולים לשחק תפקיד עצום באופן שבו הבושם מריח עליכם לעומת אחרים.