1. דייט בר השגה

    אחד הנושאים שהכי מעסיקים את כולנו הוא יוקר המחייה. רווקים, במיוחד הצעירים שבהם, מרגישים את זה במיוחד. כשכל דייט יכול להגיע גם למאות שקלים, חיפוש הזוגיות יכול להקשות גם על הארנק ולא רק על הלב. לכן, אנחנו צפויים לפגוש הרבה רעיונות יצירתיים לדייטים בתקציב מוגבל.

    בשנה שעברה כ-20% מהמשתמשים הישראלים ב-OkCupid דיווחו שיוקר המחיה משפיע על חיי הדייטים שלהם. הרוב המוחלט של הרווקים והרווקות בישראל, לפי אותו מחקר, יעדיפו להוציא פחות מ-150 שקלים בדייט הראשון, משימה לא פשוטה במחירים הנוכחיים. אז אם פעם דייט על ספסל עם בקבוק יין ושתי כוסות היה נחשב לקמצנות, היום יוקר המחייה הפך את הבילוי הזה ללגיטימי ואפילו רומנטי. 



  2. כבר לא מחפשים את האחד/ת

    יחסים פתוחים אולי נחשבו בעבר לטאבו, אבל כיום יותר ויותר צעירים ברחבי העולם מגלים את היתרונות שלהם ומסירים את הסטיגמה השלילית סביבם. בקיץ האחרון נרשם זינוק של 26% באזכור הביטוי ENM (Ethical Non Monogamy, או "א-מונוגמיה אתית") בפרופילים של OkCupid בהשוואה לתחילת השנה, ו-42% בהשוואה לקיץ הקודם. כיום, לא פחות מ-30% מבין כמעט 30 מיליון משתמשי OkCupid בעולם מעוניינים בקשר פתוח. אם ב-2018 30% מבני דור ה-Z והמילניאלז ב-OkCupid אמרו שיסכימו לקשר פתוח, ב-2022 זה כבר זינק ל-36%. 

  3. יותר ויותר נשים עושות את הצעד הראשון

    על פי המומחים, ב-2023 יותר ויותר נשים צפויות לעשות את הצעד הראשון בחיזור. יותר מ-80% מהנשים ב- OkCupid דיווחו בשנה החולפת שיצא להן לשלוח את ההודעה הראשונה, והמגמה צפויה להתגבר.

    נקיטת היוזמה הרומנטית גם משתלמת יותר. נשים ששולחות את ההודעה הראשונה זוכות ל-55% יותר לייקים וכמעט 60% יותר התאמות והשיחות שלהן נמשכות פי שניים לעומת שיחות שיוזמים גברים.

    אישה גולשת באינטרנט (אילוסטרציה: By Marian Weyo, shutterstock)
    אישה צעירה מסתכלת בטלפון | אילוסטרציה: By Marian Weyo, shutterstock


  4. סאחי זו לא מילה גסה

    המומחים צופים שבשנה הקרובה נראה פחות ופחות דייטים שמשלבים אלכוהול. ב-2012 84% מהרווקים והרווקות ב-OkCupid היו מוכנים לצאת עם מישהו שלא שותה אלכוהול, אבל ב-2022 הנתון כבר זינק ל-96%.

    גם כאן, המשתמשים הצעירים הם אלו שמובילים את המגמה. רווקים ורווקות מדור ה-Z הם בעלי ההסתברות הגבוהה ביותר (97%) לבחור במערכת יחסים עם מישהו שלא שותה, לפני המיליניאלז (96%) ודור ה-X (94%). מבעית או מעורר תקווה? השנה ניאלץ ממש להסתכל אחד לשנייה בעיניים, להקשיב ולשוחח בלי התערבות של חומרים מבחוץ.

  5. פגיע זה סקסי

    הרבה פעמים אנחנו מתייחסים לדייטים כמו לראיון עבודה. מתלבשים יפה, מנסים להפגין רק את התכונות הכי טובות שלנו ולהחביא את הפגמים. אם יש לנו קשיים, כמו למשל חרדה ודיכאון, אנחנו לא נשתף את הדייט, בטח שלא על ההתחלה.

    ב-OkCupid זיהו כי פגיעות היא אחת התכונות האטרקטיביות ביותר עבור רווקים ורווקות. כ-90% מהמשתמשים ציינו שהם מחשיבים את עצמם לאנשים רגישים. 51% העידו שהם רגישים בסיטואציות מסוימות ו-42% אמרו שהם רגישים בכל מצב.



  6. יותר מין, יותר קינקי

    רווקים ורווקות לא מחפשים רק קשר זוגי ארוך ויציב, עם שני ילדים וכלב. ב-2022 31% ממשתמשי OkCupid דיווחו שכרגע יותר מעניין אותם סקס ולא אהבה, לעומת 26% בלבד ב-2020. המומחים אומרים שיכול להיות שהקורונה, שכפתה ריחוק חברתי מחמיר, השפיעה על הצורך במגע.

    גם סצנת הקינק כבר מתחילה לחזור לימים של לפני הקורונה. ב-2019 88% ממשתמשי OkCupid ציינו שהם קינקיים, נתון שצנח ל-85% ב-2021 ועלה שוב ל-86% בשנה שעברה.