האם באמת צריך למלא אוויר דווקא בחילופי עונות? כל כמה זמן צריך לבדוק שמן אם בכלל ומה קורה אם ממשיכים לנהוג גם כשמגיעים לקו האדום של הדלק?  פנינו לניר נחאייסי, מומחה בתחזוקת רכב, מנכ"ל פטרוטק ודלקול לקבל את כל המידע החשוב, במיוחד עכשיו כשירדו כמה טיפות ורף החרדה עולה.  

  1. האם באמת צריך למלא אוויר דווקא בחילופי עונות?

    "ישנו קשר בין לחץ האוויר בגלגל לבין הטמפ' בחוץ. כך לדוגמא כשחם יותר - לחץ האוויר עולה ולכן צריך לשים לב לנושא גם בעונות מעבר. עם זאת, חשוב למלא אוויר לפני נסיעה (כשהצמיגים קרים) מכיוון שחום גורם לאוויר בצמיג להתפשט ומידת הלחץ אינה מדויקת כשהצמיגים חמים.  בנוסף לטיפ זה, יש לשים לב למצב האוויר בגלגלים בעזרת נורות האזהרה של הרכב".

  2. האם באמת יש צורך לבדוק שמן לפני כל נסיעה?

    כולנו שמענו מתישהו בחיים שצריך לבדוק שמן לפני הנסיעה, אך רוב אנשי המקצוע טוענים שצריך לבדוק אחת לכמה שבועות. "בפועל רובנו בודקים את השמן ברכב פעם בתקופה וצמוד לטסט השנתי. הנחת מוצא זאת שגויה ויש לאמץ הרגל שבו אנו קובעים את הבדיקה לדוגמא בכל תחילת חודש ובנוסף, ניתן גם להקצות זמן בדיקה של כ-10 דקות במיוחד עם בוא החורף. בנוסף, שווה להקדיש את הזמן לבדיקה ויזואלית כללית לכל הרכב, לוודא שאכן התאורה\פנסים תקינים, בדיקה ויזואלית של הצמיגים גם אם אתם לא בעלי מקצוע, במידה וקיים חשד יש לפנות לפנצ'רייה".
  3. האם רכב עם אוקטן 95 יכול להשתמש גם באוקטן 98?

    את הטעות הבאה אתם לא רוצים לעשות, מסביר נחייאסי. "יש מצבים שאנשים מתדלקים אוקטן 98 גם אם כי כהוראת יבואן נדרש לתדלק באוקטן 95. תדלוק הרכב באוקטן 98 יביא לבערה חזקה יותר בתא השריפה ולכך יש לכך השלכות רבות, לכן יש להיצמד להוראות היצרן\יבואן".
  4. האם באמת לא בריא לרכב לנסוע בקו האדום של הדלק או שזה לא משנה?

    המיתוס שאומר שאפשר להמשיך ולנסוע עוד כמה קילומטרים על "הקו האדום" בשעון הדלק אינו נכון. "בטעות זו אנו עלולים להכניס משקעים למערכת הדלק. ובכך לגרום חסימה במערכת הדלק. הדלק כשלעצמו אינו נקי ומסונן ב100% ובשל כך ישנם תמיד משקעים הנמצאים בתחתית המיכל. בסופו של דבר זה עלול לקצר את חיי המדף של המנוע. השתדלו להימנע מכך ותדלקו בזמן".

  5. אסור לבצע לבד טיפולים ברכב

    "טיפולים לרכב עושים רק במוסך" -  לא נכון. לדברי נחייאסי, מומלץ שלא לחכות לטיפול השנתי. "קיימים מוצרים רבים שעוזרים לתחזוקה השוטפת של הרכב וניתן לרכוש אותם בכל חנות אביזרים לרכב ולא רק במוסכים".
  6. האם יש פחות סיכוי למנוע להתחמם בחורף?

    "זהו מיתוס שנשמע הגיוני על פניו, אך בטיפול לא נכון של הרכב כגון החלפת שמנים, ניקיון, טיפול שוטף וכדומה, עלולה להיווצר בעיה במנוע שתוביל להתחממות ולפגיעה חמורה בפעילות המנוע".
  7. האם נסיעה בירידה עלולה לשחוק את הבלמים?

    רבים מאיתנו עושים את הטעות הזאת, כאשר אתם נוסעים בירידה ולחוצים על הבלם על מנת לא לעבור את מד המהירות המותרת, עם זאת חשוב לדעת כי, לחיצה ממושכת על הבלם בזמן נסיעה בירידה גורמת להתחממות יתר אשר עלולה במקרים מסויימים לאבד את כושר הבלימה ושחיקה של רפידות הבלם. לכן יש לשלב להילוך נמוך ובכך יש הפחתת עומס על רפידות הבלם. היום ברכבים החדשים ישנה מערכת למניעת נעילה בבלימה (ABS) אך שווה לנהוג במשנה זהירות ובכל זאת להימנע מלחיצה ממושכת על הבלם בזמן נסיעה בירידה".
  8. האם עדיף לא לפתוח מזגן עד 2 דקות מהנעת הרכב?

    אחרי שתקראו את המיתוס הבא אתם תשנו את הרגלי הנסיעה שלכם. "גם בימי הקיץ וגם בחורף אנו נוטים להפעיל את המזגן ישר בתחילת הנסיעה, אך כאשר אנו נכנסים לרכב אשר עמד כל היום בשמש (כן, גם בחורף הישראלי - יש לא מעט שמש), השמש החמה מחממת את תא הנוסעים וישנם חומרים סינטטיים בפנים הרכב אשר עלולים לפלוט גזים רעילים, ולכן כשאנו נכנסים לרכב יש לפתוח חלונות, לאוורר את הרכב, ולהפעיל את המזגן".

  9. החלפת מגבים – המלצה בלבד?

    האמת שזה לא נכון. "במהלך הקיץ הגומי ופלסטיק של המגבים מתייבש ונוצר בהם בלאי. לכן יש להחליף את המגבים בייחוד לקראת החורף שישמשו אותכם בצורה המיטבית בזמן אמת".