אפליקציית האינסטגרם עברה לא מעט גלגולים בשנים האחרונות. היא התחילה כאפליקציית אלבום תמונות ששמור רק לאלו שיודעים לצלם היטב עם הציוד הכי מקצועי ואליטיסטי, ולאלו שיודעות לעצב פריימים מושלמים כמו בקטלוגים.

עם הזמן והטכנולוגיה, דומה שרובנו עברנו לצלם בטלפונים חכמים והשתעבדנו לתיעודים חסרי גבול וגיל - והאפליקציה הפכה לידידותית וממכרת לכל משתמש. היום זה כבר מוכח: כל אחד יכול לעשות מהאינסגרם כסף, ולהפוך לכוכב רשת בן לילה בזכות סרטון אחד שהפך לוויראלי. קחו לדוגמה את טינה ובת אל שזה בדיוק מה שקרה להן והיום הן מלמדות בדיוק את זה.

טינה קילדזה, 29, ובת אל צוברי, 28, שתי חברות שהכירו בתואר הראשון ומנהלות היום את she bossit, קהילה של בוסיות שאפתניות, במסגרתה הן מלמדות את הלקוחות שלהן כיצד לבלוט ברשת ולעשות כסף מהדבר שהן הכי אוהבות לעשות. הנה כמה מהטיפים שכל אחד יכול לאמץ ומהטעויות שכל אחד יכול ללמוד מהן.

  1. פחות ביקיני - יותר ערך

    "האינסטגרם היא עדיין פלוטפורמה ויזואלית, אבל אם פעם היה המון דגש רק על האסתטיקה של תמונה יפה שמסתדרת באופן מושלם בפיד, היום זה כבר ממש לא ככה", טוענות הבוסיות. שנת 2021 שינתה את הדברים. הוויזואליות עדיין חשובה, אבל הערך שאנחנו נותנות לאנשים חשוב יותר. מי שבאמת מתפרנס מאינסטגרם הוא אדם שהצליח לבנות סביבו קהילה ולהשפיע עליה באופן כזה למשל שבעקבות ההמלצות שלו - הקהל קונה. מספר העוקבים היום אינו פקטור שכן אפשר לקנות עוקבים. ההשפעה האמיתית נובעת מנתינת ערך".
  2. איך נותנים היום ערך?

    "ליצור תוכן מנקודת המבט של העוקב שלנו", אומרות הבוסיות ומדגישות: "כל פיסת תוכן צריכה להיות מנקודת מבט של מה זה נותן לצד השני. זה יכול להצחיק אותו, לחדש לו, לעורר בו השראה וכדומה. הטעות הנפוצה של אנשים רבים זה העתק-הדבק. כלומר, לראות משהו שקים קרדשיאן מעלה ועבד ולעשות את אותו הדבר. צריך לזכור שאנחנו לא קים, וכשמפורסמים עושים את זה -  זה נותן לנו הצצה לחייהם של המפורסמים. צריך להבין מי העוקבים שלנו ומה הם רוצים".
  3. איך יודעים מה הם רוצים? במיוחד אם זה עמוד חדש?

    "ניסוי וטעיה. בחינה של למה מגיבים אצלנו ולאיזה תוכן וככה מתקדמים".
  4. איזה דברים אפשר להשיג היום דרך האינסטגרם?

    "אינסטגרם היום זה כל העסק שלנו והשגנו דרכו לא מעט. אם משתמשים בפלטפורמה הזו בצורה נכונה  - היא יכולה לפתוח הרבה דלתות. היום אנחנו עובדות עם לקוחות שלא חלמנו עליהם, אנחנו עושות שיתופי פעולה וגאות לומר שמרוויחות כסף. כל האנשים שאנחנו עובדות איתם היום הגיעו אלינו דרך האינסטגרם. כל שקל שנכנס מהעסק שלנו הגיע דרך האינסטגרם וכל אחד יכול גם, בלי שום קשר לגיל, מין או מראה. אנחנו יכולות לאסוף דוגמאות עם מליוני עוקבים שמייצגים כל קבוצה שיש. אנשים נמצאים בפלטפורמה הזו כדי לקבל ערך - אפילו אם זה סייל בזארה. כל עוד יספקו את הדבר הזה אז אנשים מחפשים את התוכן".

  5. איך להיות ויראליות היום באינסטגרם?

    במילה: רילס. ביותר: סרטונים קצרצרים באינסטגרם ששאבו השראתם מהטיק טוק. "רילס הם ללא ספק החלק האהוב עלינו. זו הדרך המרכזית היום לגדול. פעם אנשים היו יושבים שעות על כל פוסט ומלטשים ומשקיעים, והיום אנשים מעלים תמונות שלהם בפיג'מה. היום חשוב להביא לקהל הרבה יותר תכנים. אינסטגרם החליטו לקדם את רילס ואפשר להיחשף דרכו להרבה מאוד רילס של אנשים שלאו דווקא אתם עוקבים אחריהם. דרך רילס נחשפים לאנשים חדשים. אנחנו למשל נכנסות לצפות באנשים שאנחנו לא מכירות וזו הסיבה שזה עובד כל כך. אינסטגרם דואגת לחשוף את הרילס כדי להילחם בטיק טוק. המגמה הזו של סרטונים קצרים זה העתיד. אינסטגרם לא רוצה להישאר מאחור".

  6. מה מבריח ומוריד עוקבים?

    "לפעמים יש ירידה לצורך עלייה. אם משנים סוגי תוכן שמעלים, אם מפרסמים יותר מדי סטוריז, אם לא עקביים. גם חוסר עקביות בתכנים ובתדירות הפירסום. לכן אחד הטיפים הכי חשובים הוא להיות עקביים".
  7. לאן לדעתכן האינסטגרם הולך להתפתח?

    "נדמה שאינסטגרם יקדמו עוד יותר את הלייבים, אז לייבים וסרטונים קצרים. מה שכן, יש מצב שהסטוריז ייעלמו. הצפיות יורדות, וכל החשיפה הולכת לרילס, יכול להיות שזה משהו שצפוי בעתיד".
  8. עוד כמה טיפים למי שרוצה להצליח באינסטגרם?

    א. אותנטיות היא הסוד להצלחה. 
    חשוב למצוא את הקול הייחודי שלכם. יש יותר מדי שכפולים של עמודים. מי שמצליח לבלוט זה מי שמצליח להיות מי שהוא.
    ב. שימוש ברילס. 
    תמיד השתדלו להיות הראשונים שמאמצים פיצ'רים חדשים שהרשת החברתית הזו מוציאה.
    ג. עקביות עקביות עקביות. 
    חשוב לתכנן את התכנים מראש, כדי שנראה שאנחנו מגיעות לפלטפטרמה בתדירות גבוהה. כל תוכן שאני מעלה אני יודעת מה הסיבה ומה עומד מאחוריו. בתכנית צריך לחשוב איזה תכנים עוזרים לנו לגדול, למתג אותנו ואיזה תכנים מושכים למכירה.
    ד. הענקת ערך. 
    אי אפשר לצפות לגדול מבלי שניתן ערך בפלטפורמה. חשוב שתמצאו סיבה לעקוב אחריכם ולהתעדכן. זכרו שאתם רוצים שהעוקבים יידעו שיש פה משהו שהם יקבלו מצפייה בעמוד שלכם.
    ה. אנרגיות חיוביות.
    אני חושבת שבעלי עסקים עושים את זה כי צריך ולא עושים את זה בכיף. זה המסר שהכי חשוב לנו להעביר. אנחנו מלמדות איך לעשות את זה מבלי שירגיש השתעבדות.