לאורך שלושה עשורים, כנראה שאופל אסטרה מעולם לא השתנתה בצורה דרמטית כמו עכשיו: בסיס צרפתי, עיצוב בהשראת ה-Visor החדשני של אופל מוקה וקווים ספורטיביים מחודדים בגוון עתידני. דגם חמש הדלתות החדש עושה את הופעת הבכורה שלו עם מנועים היברידיים (לראשונה) וטכנולוגיות משודרגות לאינפורמציה וסיוע לנהג, אך מתחת למיני אבולוציה הזו היא עדיין משפחתית קלאסית כמו פעם: ממדים שמציבים אותה בלב סגמנט C מול פולקסווגן גולף ופורד פוקוס, הרבה מקום על הסיפון ותא מטען גדול אפילו יותר מהדור החמישי שהוצג ב-2015.
הדור השישי של האסטרה ארוך רק בארבעה מילימטרים מהדגם הנוכחי: למרות בסיס גלגלים של 2,675 מ"מ, שגדל ב -13 ס"מ, האורך מסתכם ב- 4,374 מ', בעוד הרוחב גדל ב -51 מ"מ ומגיע ל-1,860 מ'. החלל הפנימי הורחב מעט, למרות שהגובה מצטמצם ב-15 מ"מ (1,470 מ"מ). בחלל הפנים ניתן למצוא מקום עד חמישה אנשים שיכולים לשים מבטחם בתא מטען בגודל 422 ליטר עם תחתית מתכווננת לשני מפלסים (או דו-קומתי). חדשים הם גם התאים העמוקים בתעלה המרכזית שאופל ייצרו כתוצאה מביקורת שליקטו באמצעות נהגים של הדור הקודם. עוד הוסיפו לאסטרה מושבים נוחים הרבה יותר, זמינים גם עם עור נאפה או אלקנטרה.
שינוי הרצפה (בכל המובנים) נובע משיתוף דגמים אחרים מקבוצת סטלנטיס, דוגמת פיג'ו 308. פלטפורמת EMP2, עם מתלה קדמי של מקפרסון ומוט פיתול אחורי, מבטיחים קשיחות גדולה יותר ומאפשרת למהנדסים לשלב מגוון חדש של מנועים, אשר בנוסף למנועי בנזין ודיזל קלאסיים, כוללים לראשונה גם הנעות היברידיות עם מערכות טעינה חשמליות.
כרטיס הכניסה הוא מנועי 1.2 טורבו בנזין עם 110 או 130 כ"ס ו- 1. טורבודיזל עם 130 כ"ס שיהיו זמינים כבר בשלב ראשון, בשילוב כסטנדרט עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שש הילוכים, או עם שמונה הילוכים אוטומטית. התמסורת האחרונה תוצע, עם עדכונים שונים, בשתי המהדורות ההיברידיות פלאג-אין של האסטרה, שיאוחדו על ידי ארבעה צילינדרים 1.6 ל' טורבו עם מנוע חשמלי 110 כ"ס ויציעו הספק מערכת מרבי של 180 או 225 כוחות סוס בסיועה של סוללת ליתיום-יון 12.4 קוט"ש, שאמורה להבטיח מעל 50 ק"מ של אוטונומיה במצב חשמלי מלא. הביצועים יהיו דומים לאלה המוצעים באחותה הצרפתית פיג'ו 308 החדשה.
בנוסף למה שמתחולל בחרטום, מציעה האסטרה תאורה משוכללת מקומה אחת למעלה - פנסי ה-Intelli-Lux Led - אחת מספינות הדגל הטכנולוגיות של אופל אינסיגניה עם עיצוב "אולטרה שטוח" בשיטת Pixel Light עם 84 דיודות לכל פנס. השבכה הקדמית החדשה כוללת גם את חיישני ה- Adas והמצלמה הקדמית של מערכת Intelli-Vision. ארבע מצלמות נוספות (הממוקמות על השמשה הקדמית, בצדדים ומאחור), יחד עם חיישני אולטראסאונד ומכ"ם, מנטרים את כל צדי המכונית: אלה מאפשרים הפעלת ה- Intelli-Drive, מערכת סיוע לנהיגה אשר בנוסף לפונקציות הקיימות כעת ברוב הדגמים החדשים מסוגלת להתאים את המהירות בפנייה ולבצע שינויים בנהיגה אוטנומית למחצה (דרגה 2). להשלמת ציוד הבטיחות ישנה גם מערכת ערנות עם גילוי ידיים על ההגה, תצוגת עלית, זיהוי מורחב של תמרורים ומערכת התרעות על תנועה צולבת.
כדי לטפל בכל הפונקציות החדשות, אופל יצרה תשתית מידע אינטואיטיבית וניתנת להתאמה אישית. הפקדים הפיזיים מצטמצמים כמעט לאפס (באקלים יש עדיין כפתורים נפרדים) וניתן לשלוט על הכל בכמה נגיעות או ישירות בהפעלה קולית. הממשק התואם ל- Android Auto ו- Apple Carplay, שניהם באופן אלחוטי, שכן המערכת החדשה משתמשת במסך 10 אינץ 'לצד לוח מכשירים דיגיטלי בגודל שווה: המעצבים שילבו אותם במשטח אחד, ה- Pure Panel. למרות היעדר כיסוי בחלקו העליון, התצוגות נועדו להבטיח נראות מירבית בכל תנאי הנהיגה, ובזכות שכבת אטימה נוספת על הדשבורד, הם לא אמורים ליצור השתקפויות מסיחות דעת על השמשה הקדמית.
גרסת טורר ספורט חדשה תמתין בינתיים, אולם מאחר והמידות של האסטרה הצעירה כמעט זהות לאלו של פיג'ו 308 החדשה, שכבר חשפה גרסת SW, אנחנו בעצם כבר יודעים למה לצפות. לטורר ספורט יהיה בסיס גלגלים של 2.73 מטר ואורכו כ -4.65 מטר. שטח לנשיאת מזוודות של משהו בסביבות ה-610 עד 1,600 ליטר.
אופל אסטרה החדשה תתגלגל בקרוב מהמטה הראשי ברוסלהיים שבגרמניה, הדגם היוצא נבנה בין היתר בפולין ובבריטניה. ברוסלסהיים בונה סטלנטיס גם את ה-DS החדשים, אולם פיג'ו 308 נזכיר מתגלגלת מפס הייצור במולהאוס, צרפת. המחירים באירופה יתחילו באזור ה-22 אלף יורו לדגמי בסיס. לארץ היא תגיע בשנה הבאה באמצעות היבואנית דוד לובינסקי.