פחות מ-60 דקות הן בהחלט זמן קצר לתמצת קריירה ארוכה ומרתקת כמו זו שחווה פרננדו אלונסו, שבגיל 39 עדיין מרגיש גופנית ומנטלית חזק דיו להתמודד בפורמולה 1 שונה מאוד (ומסובכת הרבה יותר) מאשר אותה אחת שעזב בסוף 2018 לאחר 17 עונות רצופות ושני תארים. עם זאת, הנהג האסטורי ניסה בכל זאת לסכם מה עבר עליו בשיחה צפופה עם חוסה רמון דה לה מורנה עבור הפודקאסט הספרדי "אל טרנזיסטור", ותיאר את הנקודות הגורליות בקורות חייו המוטוריים, החל מזאת האחרונה: החזרה הצפויה למכונית סינגל סיטר (חד מושבית) ברמה הגבוהה ביותר בעולם, פורמולה 1.
אלונסו אמר כי על אף ההפוגה הממושכת הוא "מיד מצא את עצמו נינוח עם המכונה החדשה", והסביר כי ה- Alpine A521 לא הטיחה בפניו "הפתעות מיוחדות". אם כבר מדברים על קאמבק, פעמיים אלוף העולם לשעבר (עם קבוצת רנו) הצהיר כי בשלוש השנים האחרונות הקבוצה הצרפתית לא הייתה היחידה שחיזרה אחריו בצורה אינטנסיבית, אולם היו מי שמעולם לא ניהלו עימו משא ומתן, חרף כל השמועות. "אף פעם לא דיברתי עם מרצדס למשל", מעיר אלונסו, "אך היו מגעים ממושכים עם קבוצת רדבול". הכוונה בדבריו היא לעונת 2018, כאשר הספרדי, על פי מקורות באיטליה סירב לפחות לשתי הצעות שהתקבלו מהקבוצה בראשות כריס הורנר.
אלונסו, שיחגוג 40 ב-29 ביולי, משתדל להקרין את החוסן והבגרות לאנשים סביבו ואל המסלול ולא מאותת על פרישה. כמו אלופים אחרים לשעבר עימם הוא חולק את ההרפתקה הזו, הוא מציין שהוא רוצה להתמודד ברמה תחרותית עד 2024 ומצפה (מאוד) לשנה הבאה, שכן התקנות החדשות (הקפאת פיתוח מנועים, שינויי צמיגים ועוד) מבטיחות לאזן מחדש את הכוחות על האספלט. "לעולם לא הייתי חוזר לפורמולה 1 אם לא הייתי בטוח שמשהו ישתנה בשנת 2022. האם אוכל לחזור לנצח? כמובן. אבל עכשיו מוקדם לומר וצריך הרבה מזל להגיע לפודיום", כך הסביר. "מה שאני יודע הוא שהשנה קשה מאוד לכולם פרט לקבוצות המובילות, בעוד שבשנה הבאה כל הקבוצות יכולות לטפח את השאיפה להילחם על הניצחון".
אלונסו לא חסך במילים לגבי מצב האליפות אבל נזהר מלהכתיר נהגים, על אף שהוא רואה בחיוב את הכרסום המסתמן בדומיננטיות של מרצדס מכוונה של קבוצת רדבול: "לאחר שנים של מונוטוניות עבור מרצדס, שם זה היה רק המילטון מול בוטאס עד אמצע השנה - ואז זה נגמר, להתמודד כעת מול שני יריבים חזקים זה דבר טוב לספורט ולקהל. מבחינת מרצדס ברור שזה קצת יותר מלחיץ. למי שלא שם, זה קצת יותר כיף". כשנשאל לגבי היכולת של המילטון השיב כי "הוא מעולם לא היה בלתי מנוצח. אבל אם פעם היה עליו לנצח את בן קבוצתו, היום זה כבר למנוע נצחון ממכונית אחרת שלפעמים תהיה מהירה יותר. בכל מקרה, גם המילטון וגם ורשטאפן העלו את הרמה. זה הופך את המירוצים להרבה יותר מעניינים".