צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
מאחור השינויים זניחים (צילום: ספורט 5)
מאחור השינויים זניחים | צילום: ספורט 5

סקודה אניאק, הג'יפון החשמלי הראשון של סקודה, הוצג לראשונה בספטמבר 2020 ושנתיים וחצי לאחר מכן הוצגה גרסת הקופה שלו, כשכעת צמד האניאקים עוברים מתיחת פנים. האניאק הגיע לישראל בשלהי 2021 ומאז נמסרו 3,730 יחידות (מהם 552 קופה), כאשר מתיחת הפנים צפויה להגיע ארצה ברבעון השלישי של 2025. מה השתנה?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

גם מבפנים אין הרבה הבדל (צילום: ספורט 5)
גם מבפנים אין הרבה הבדל | צילום: ספורט 5
עיצוב וטכנולוגיה
בסקודה החליטו לתת לדגמיהם החשמליים אופי מובחן עם שפת עיצוב שונה, ובהתאם הציגו את האלרוק הקומפקטי והאפיק הקטן, וכעת אותה חזית חדשה מגיע גם לאניאק. אפשר בקלות להבחין בפנסים המפוצלים, כאשר תאורת היום נמצאת בחלק העליון ובהתאם לרמת הגימור גם נמתחת בסגנון "ריסים" לרוחב המכונית כאשר הסבכה העליונה אטומה ובצבע שחור מבריק, ובמקום סמל המותג ישנו כעת כיתוב בגופן העדכני. כונסי האוויר עודכנו קלות והסבכה התחתונה רחבה ומחורצת. בפרופיל נזהה כמובן חישוקים בעיצוב חדש וצביעה שונה לחצאיות הצד (בצבע הרכב למשל או בכרום כהה), ואילו מאחור השינוי קל מאוד עם גופן חדש לכיתוב SKODA וחתימת תאורה חדשה לפנסים. בגרסאות ה"ספורטליין" ישנם סמלים מושחרים ומראות צד שחורות, השפה התחתונה בפגוש הקדמי בסגנון ספורטיבי יותר ומחורץ והחישוקים בגודל "21.
סוללות זהות, אבל הצטרף מנוע חדש (צילום: ספורט 5)
סוללות זהות, אבל הצטרף מנוע חדש | צילום: ספורט 5

מבפנים השינויים העיצוביים זניחים מאוד. ישנם חומרים חדשים, עדכון לשילובי הצבעים בתא הנוסעים וכיתוב "סקודה" בטבור ההגה. נמצא כאן את מסך המולטימדיה "13 כסטנדרט ואת לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן "5.3, כאשר הגרפיקות עדכניות ונוספו אפליקציות שונות וכן עדכונים לאפליקציה בטלפון הנייד שתוכל לעדכן אתכם על מצב "בריאות" הרכב בתחומים כגון הסוללה, המצבר, רפידות הבלמים ובקרת האקלים. כמו כן, דרכה תוכלו לשלוט מרחוק על מערכת החנייה האוטומטית המשודרגת שגם מסוגלת לזכור חניות. מערכת כניסה ללא מפתח פועלת כעת גם ע"ב קרבה. בתחום הבטיחות מספר מערכות הפכו סטנדרטיות וביניהן מערכת התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעת פתיחת דלת, לצד בקרת השיוט האדפטיבית החכמה המסונכרנת עם זיהוי התמרורים וכן מערכת המכינה את הרכב והנוסעים לקראת תאונה.

עדכוני העיצוב הובילו לשינויים זניחים במידות. האורך צמח ב-0.9 ס"מ (0.5 ס"מ בקופה) ל4.66 מ', הרוחב נותר זהה עם 1.88 מ', הגובה צמח ב-0.1 ס"מ (0.2 ס"מ בקופה) לקצת יותר מ-1.62 מ' ובסיס הגלגלים צמח גם הוא ב-0.1 ס"מ לקצת יותר מ-2.76 מ'. תא המטען בנפח 585 ליטר (570 ליטר בקופה) נותר זהה.

יחידות הנעה
בסקודה יציעו את האניאק המחודש עם שתי סוללות ושלושה מנועים. גרסת ה"60" המוכרת, בעלת סוללה קיבולת 59 קוט"ש (נטו) המשודכת למנוע המוכר בהספק של 204 כ"ס והנעה אחורית עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות (מהירות מרבית 160 קמ"ש). טווח הנסיעה עומד על 437 ק"מ (446 ק"מ בקופה), טעינה מהירה בקצב של 165 קילוואט אורכת 24 דקות (10%-80%)

לצידה, גרסת ה-"85" החדשה (שמחליפה את ה-80) ולה סוללה בקיבולת 77 קוט"ש (נטו) כבעבר, אך היא משודכת למנוע החדש בהספק של 286 כ"ס, המוכר בישראל מפולקסווגן ID.5 למשל, כאן ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות (מהירות מרבית 180 קמ"ש). טווח הנסיעה עומד על 586 ק"מ (596 ק"מ בקופה).

גרסת ההנעה השלישית היא ה-85x שעושה שימוש בסוללה זהה, אך לה מנוע חשמלי נוסף מלפנים והנעה כפולה עם זמן האצה דומה לגרסת ההנעה האחורית, כאשר טווח הנסיעה עומד על 549 ק"מ (558 ק"מ בקופה). טעינה מהירה לסוללה הגדולה אפשרית בהספק של עד 175 קילוואט ואורכת 28 דקות (10%-80%).