צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
ביממות האחרונות גל של שמועות וצילומי הסוואה שטפו את הרשת ורמזו על סטיישנית קיצונית שמתבשלת במרתפי היצרנית הבווארית ועל מסלול הנורבורגרינג. הבוקר, ב.מ.וו הסירה את הלוט מעל ה-M3 CS Touring (סטיישן בלשון העם) הראשונה אי-פעם, שתהווה את גרסת הקצה במשפחת דגמי סדרה 3, בייצור מוגבל ועם שימושיות יום-יומית - פסגת השאיפות של כל איש משפחה אם תרצו.

מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידת ההנעה המוכרת של ה-M3 בנפח 3.0 (S58) שישה צילינדרים כפולי מגדשים המפיקה 550 כ״ס (20+ כ״ס בהשוואה ל-M3 טורינג "הרגילה") ומומנט מרבי של 66.3 קג״מ. הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה M xDrive המאפשרת בקרה ומעבר להנעה אחורית מלאה בהתאם לדרישה, בשילוב דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. תיבת ההילוכים אוטומטית בלבד בעלת שמונה יחסי העברה, התאוצה ל-100 קמ״ש אורכת 3.5 שניות ול-200 קמ״ש תוך 11.7 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של לא פחות מ-300 קמ״ש. אין סיכוי שתאחרו למשחק של הילד.
כמו כל דגם למשפחת CS הנוסחה נותרה כשהייתה עם שימוש נרחב בפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן (CFRP) במכסה המנוע, כונסי האוויר הקדמיים, חיפויי המראות והדיפיוזר האחורי לטובת משקל מופחת של 15 ק״ג בהשוואה ל-M3 טורינג קומפטישיין. פנסי החזית משולבים תאורה צהובה בהשראת עולמות המרוצים ולהם מצטרפים עיטורים אדמדמים וגג מושחר המשתלב אל הספוילר האחורי.

מה עוד? בולמים אדפטיביים כווננו מחדש עבור הדגם על-ידי אנשי M, נוספה אופציה לבלמי קרבון-קרמיים וחישוקי גלגלים בגימור זהב או שחור מט ״19 מלפנים ו-״20 מאחור שיעטפו בצמיגי מסלול. עבור מי שירצה לבטא את עצמו קצת יותר, מציעים בב.מ.וו צביעה ייחודית בגווני כחול לגונה וירוק מרוצים בריטי לצד פלטה סולידית יותר בגווני לבן קרח ושחור ספיר.
מעבר לעובדה שחלל תא הנוסעים יאכלס בשמחה משפחה, הוא אובזר גם במושבי באקט בשילוב עור וקרבון עם פונקציית חימום וכוונון חשמלי. הנהג, או הנהגת כמובן, יאחזו בגלגל הגה בציפוי אלקנטרה ונוסף על צמד מסכים קעורים בגודל ״12.3 ו-״14.9 תפרש מול עיניו תצוגה עילית, מערכת סאונד של Harman Kardon כדי שלא תשמעו את הויכוחים מאחור ואפילו מעטפת מערכות בטיחות מתקדמות, בכל זאת, משפחתית. מה לגבי תא המטען? הנתון הרשמי הוא 500 ליטר או 1,510 ליטר עם קיפול המושבים - שלא יחסר.

העיתוי המושלם של חשיפת הסטיישן הקיצונית מגיע, לא במקרה, אחרי שאאודי הודיעה על הפסקת הייצור של ה-RS4 סטיישן בדור הנוכחי (שצפויה לחזור בעתיד בתגבור חשמלי...), בעוד מרצדס מדשדשת עם יחידת ההנעה ההיברידית של ה-C63S E פרפורמנס, שמתקשה לספק את המעריצים. ה-M3 CS טורינג תיוצר במפעלי ב.מ.וו במינכן לצד דגמי ה-M3 סדאן וטורינג המסורתיים ולנו נותר רק לתהות האם יחידות בודדות ממהדורה זו יזכו להגיע ארצה כפי שהיה גם בעבר, אז נמכרה ה-M3 CS תמורת 1,150,000 שקל לרוכש מאושר אחד.

ספורט 5
לעדכונים נוספים, תוצאות לייב, חדשות הספורט, תקצירי וידאו של משחקים, טבלאות וסיקור נרחב של ליגות הכדורגל, הכדורסל וכל ענפי הספורט – היכנסו לאתר ערוץ הספורט – ספורט 5.