על מערכת היחסים הסבוכה שבין יצרניות הרכב לעולמות המרוצים נאמר פעמים רבות לאורך ההיסטוריה: ״ביום ראשון תנצח, וביום שני תמכור״. מותגים כמו פרארי, מקלארן, מרצדס, אלפא רומיאו ואאודי הם רשימה חלקית בלבד של יצרנים שבחנו בלהט את מערכת העצבים של הטהרנים. שנים של ניצחונות וכישלונות הביאו לקהל מעריצים נאמן שעוקב באדיקות בכל סוף שבוע וחש גאווה לנהוג על מכונית מתוצרתם ביום-יום.
אחרי ההקדמה המפוארת הזאת, זה לא באמת מפתיע שעוד ועוד יצרניות קופצות על העגלה, כשהאחרונות להצטרף היו מזראטי וקופרה שתפסו את מקומן במרוצי הפורמולה E, ובנוסף גם קאדילק החליטה לשדרג את מעמדה בספורט המוטורי, עם שאיפות גדולות להצטרף למרוצי הפורמולה 1 בעונת 2026.
בעקבותיהן ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, שעד לפני כעשור לא התקיימה כמותג עצמאי, נהנית מההצלחה של החברה-האם במרוצי ה-WRC למשל והשיקה כעת את קבוצת GMR - "ג'נסיס מאגמה רייסינג״ בסמוך למרוץ הסיום של עונת הפורמולה 1 הנוכחית. האוהדים המנוסים ודאי זיהו לא מעט שמות שקשורים לקבוצה החדשה וביניהם סיריל אביטבול, העומד בראש חטיבת המרוצים של יונדאי. נזכיר כי MAGMA היא המקבילה לחטיבות M של ב.מ.וו ו-AMG של מרצדס.
לפי שעה, הקבוצה צפויה להתחרות כבר בעונת 2025 של מירוץ הלה-מאן בקטגוריית LMP2 האמצעית (מעליה קטגוריית "מכוניות העל" LMH/LMDh ותחתיה קטגוריית LMGT3 המבוססת מכוניות סדרתיות) וכבר בעתיד הקרוב מתכוננת ג׳נסיס להעמיד שתי מכוניות-על ראשונות בלוח זמנים צפוף במיוחד, לעונת 2026 של אליפות הסיבולת העולמית WEC, ושנה לאחר מכן להשתתף גם במירוצי ה-IMSA בצפון אמריקה.
התוכנית המוטורית נתמכת בידע והניסיון של יונדאי ועתידה להתמקד בקטגוריית ה-LMDh, בה מתחרים רכבים המונעים בטכנולוגיה היברידית בלבד. יחד עם ההכרזה חשפה ג׳נסיס את ה-GMR-001 שהיא למעשה גרסת טרום-ייצור ראשונית במיוחד למען יראו וייראו. יחידת ההנעה צפויה לעשות שימוש במנוע V8, שנבנה על-ידי איחוד בין שני מנועי ראלי 4 צילינדרים מתוצרת יונדאי N בהספק 670 כ״ס, שהוא הרף העליון ביותר שמאושר לשימוש בקטגוריה זו.
מעצבי המותג נתנו דגש מיוחד לחלקה הקדמי של המכונית, המעוטרת בפסי תאורה מקבילים אשר מייצרים את חתימת האור המוכרת של ג'נסיס ונמתחים לאורך הקשתות הקדמיות. במכסה המנוע הטמיעו סדרת חיתוכים המסייעים בקירור ויעילות אווירודינמית מוגברת.