צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
סוזוקי e ויטרה - יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025 (צילום: ספורט 5)
סוזוקי e ויטרה - יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025 | צילום: ספורט 5
אחרי הקונספט eVX שהוצג בינואר 2023, חשפה היום (ב') במילאנו שבאיטליה את ה-e ויטרה - הרכב החשמלי הגלובלי הראשון של היצרנית היפנית הקטנה. למרות שמדובר ברכב חדש ושונה לגמרי מהויטרה המוכרת, בחרו בסוזוקי לשמור על הקשר המותגי לויטרה הפופולרית ולעבר. סוזוקי e ויטרה ייוצר במפעלי גוז'ארט שבהודו באביב 2025 ועתיד להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025.

פגשנו אותו לראשונה ובאופן בלעדי במסגרת החשיפה הרשמית ואירוע מכונית השנה העולמית:

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
שיפור משמעותי בתא הנוסעים (צילום: ספורט 5)
שיפור משמעותי בתא הנוסעים | צילום: ספורט 5

עיצוב ומידות
מבחינה חיצונית ה-e ויטרה שומר על מאפייני העיצוב של ה-eVX עם קווים זוויתיים שונים בכל פינה, גם בחישוקים עם "18 בגרסת הכניסה ו-"19 בבכירה, שמקנים לו מראה קשוח יחסית.

מתחת לעיצוב מסתתרת פלטפורמה HEARTECT-e חדשה וייעודית לרכבים חשמליים שפותחה בשיתוף טויוטה, ועל כן בעתיד הקרוב נפגוש גם בדגם זה עם סמל טויוטה. בהשוואה לויטרה המוכר, ה-e ויטרה מציג ממדים גדולים יותר - הוא ארוך ב-10 ס"מ (כ-4.27 מ'), רחב וגבוה ב-2.5 ס"מ (1.8 מ' ו-1.63 מ', בהתאמה), בסיס הגלגלים ארוך ב-20 ס"מ משמעותיים (2.7 מ'). נפח תא המטען לעומת זאת קטן ב-75 ליטר ונפחו הצנוע עומד על כ-300 ליטר. מרווח הגחון גבוה בחצי ס"מ (18 ס"מ) ואילו קוטר הסיבוב זהה (10.4 מ').

טווח נסיעה משולב של עד 400 ק
טווח נסיעה משולב של עד 400 ק"מ | צילום: ספורט 5
בתא הנוסעים נפגוש במראה מודרני המציג עיצוב מתקדם ביחס לדגמי סוזוקי האחרים וכן שיפור ניכר באיכות החומרים. לוח מחוונים דיגיטלי "10.1 ומסך מולטימדיה "10.25 השוכנים תחת מסגרת אחת, עם קישוריות אלחוטיות לנייד אך ללא עדכוני OTA. דשבורד בשתי קומות, הגה בעל שני חישורים, פתחי מיזוג מלבניים וקונסולה מרכזית צפה עם תא אחסון תחתיה וגם תאורת אווירה.

יחידות הנעה
סוזוקי e ויטרה החשמלי יוצע עם שלוש יחידות הנעה, בעלות שני מארזי סוללות, אך בשלב זה סוזוקי טרם פרסמו את נתוני ההאצה וטווחי הנסיעה. לגרסת הבסיס מנוע יחיד, השוכן בסרן הקדמי, בהספק של 144 כ"ס, המקבל את כוחו מסוללה צנועה בקיבולת של 49 קוט"ש. גרסה זו לא צפויה להגיע לישראל.

מי שכן צפויה להגיע היא גרסת הביניים, שלה גם כן מנוע יחיד, אך בהספק משודרג של 174 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות ולסוללה קיבולת גדולה יותר של 61 קוט"ש, מה שמאפשר לה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

לגרסה הבכירה הנעה כפולה עם מנוע אחורי בהספק של כ-65 כ"ס ובסך הכל הספק משולב של 184 כ"ס, מה שמסייע לה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות. לגרסת זו מערכת חלוקת מומנט הבולמת את הגלגל המסתחרר לטובת העברת הכוח לגלגל בעל האחיזה.

כמו כן ארכיטקטורת הסוללות היא 380 וולט, מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בקצב של 150 קילוואט, כאשר ההערכה היא שטעינה מ-10% ל-80% אורכת כ-30 דקות.