פגשנו אותו לראשונה ובאופן בלעדי במסגרת החשיפה הרשמית ואירוע מכונית השנה העולמית:
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
עיצוב ומידות
מבחינה חיצונית ה-e ויטרה שומר על מאפייני העיצוב של ה-eVX עם קווים זוויתיים שונים בכל פינה, גם בחישוקים עם "18 בגרסת הכניסה ו-"19 בבכירה, שמקנים לו מראה קשוח יחסית.
מתחת לעיצוב מסתתרת פלטפורמה HEARTECT-e חדשה וייעודית לרכבים חשמליים שפותחה בשיתוף טויוטה, ועל כן בעתיד הקרוב נפגוש גם בדגם זה עם סמל טויוטה. בהשוואה לויטרה המוכר, ה-e ויטרה מציג ממדים גדולים יותר - הוא ארוך ב-10 ס"מ (כ-4.27 מ'), רחב וגבוה ב-2.5 ס"מ (1.8 מ' ו-1.63 מ', בהתאמה), בסיס הגלגלים ארוך ב-20 ס"מ משמעותיים (2.7 מ'). נפח תא המטען לעומת זאת קטן ב-75 ליטר ונפחו הצנוע עומד על כ-300 ליטר. מרווח הגחון גבוה בחצי ס"מ (18 ס"מ) ואילו קוטר הסיבוב זהה (10.4 מ').
יחידות הנעה
סוזוקי e ויטרה החשמלי יוצע עם שלוש יחידות הנעה, בעלות שני מארזי סוללות, אך בשלב זה סוזוקי טרם פרסמו את נתוני ההאצה וטווחי הנסיעה. לגרסת הבסיס מנוע יחיד, השוכן בסרן הקדמי, בהספק של 144 כ"ס, המקבל את כוחו מסוללה צנועה בקיבולת של 49 קוט"ש. גרסה זו לא צפויה להגיע לישראל.
מי שכן צפויה להגיע היא גרסת הביניים, שלה גם כן מנוע יחיד, אך בהספק משודרג של 174 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות ולסוללה קיבולת גדולה יותר של 61 קוט"ש, מה שמאפשר לה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.
לגרסה הבכירה הנעה כפולה עם מנוע אחורי בהספק של כ-65 כ"ס ובסך הכל הספק משולב של 184 כ"ס, מה שמסייע לה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות. לגרסת זו מערכת חלוקת מומנט הבולמת את הגלגל המסתחרר לטובת העברת הכוח לגלגל בעל האחיזה.
כמו כן ארכיטקטורת הסוללות היא 380 וולט, מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בקצב של 150 קילוואט, כאשר ההערכה היא שטעינה מ-10% ל-80% אורכת כ-30 דקות.