צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
גדול במעט מהטיגואן אולספייס (צילום: ספורט 5)
גדול במעט מהטיגואן אולספייס | צילום: ספורט 5
לפולקסווגן יש רשימה ענפה של רכבי פנאי, עם כאלו ייעודיים לשוק האמריקאי והשוק הסיני, כשבאירופה נהנים מאלו שבמיינסטרים. אחד מהם הוא הטיגואן ובגרסתו המוארכת "אולספייס" שהציע גם 7 מושבים, והתחרה באח מבית – סקודה קודיאק, וכמובן גם במיצובישי אאוטלנדר וצ'רי טיגו 8 פרו. כעת, חשפה פולקסווגן את מחליפו שזוכה לשם חדש – טיירון (Tayron), כשאלינו הוא צפוי להגיע בסוף שנת 2025, ובינתיים אלו הפרטים שחשוב להכיר.


לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב, מידות ותא נוסעים
לעומת האולספייס, הפעם הטיירון מקבל קצת יותר אופי משלו, מאשר רק מתיחה לאחור על-בסיס הטיגואן. הוא מזוהה מיד כפולקסווגן, אך לעומת הטיגואן ניתן להבחין ביחידות תאורה שונות במעט, פגוש קשוח יותר וקשתות בתי הגלגלים הפכו "מרובעות" במקצת. בפרופיל בולטות הכתפיים האחוריות וקן מסגרת החלונות שנמשך הרחק אל הקורה האחורית. מאחור תאורת ה-IQ כבר מזכירה יותר את הטיגואן, אך הקו המקשר מעוצב יותר וכולל את שם הדגם מתחת לסמל המות ופגוש בגימור "פנאי" עם חלק מוכסף. כמו הטיגואן, גם כאן תוצע גרסת R ליין בעיצוב ספורטיבי יותר לפגושים ולחישוקים שמגיעים עד למידה של "20.

הטיירון גדול במעט מהטיגואן אולספייס במרבית הממדים. הוא ארוך ממנו בכ-6.5 ס"מ (4.79 מ'), רחב ממנו בקצת יותר מס"מ אחד (1.85 מ'), נמוך ממנו בקצת פחות מ-3 ס"מ (1.66 מ') ובסיס הגלגלים ארוך ב-0.2 ס"מ בלבד (2.79 מ'). נפח תא המטען כשכל המושבים בשימוש מפתיע עם 345 ליטר, 5 ליטר יותר מסקודה קודיאק, 152 ליטר יותר מצ'רי טיגו 8 פרו ו-197 ליטר יותר ממיצובישי אאוטלנדר. בקיפול השורה השלישית, מתקבל נפח של 850 ליטר, גדילה של 90 ליטר לעומת האולספייס.

ויש גם גרסת R Line באווירה ספורטיבית (צילום: ספורט 5)
ויש גם גרסת R Line באווירה ספורטיבית | צילום: ספורט 5

בפנים, הדמיון לטיגואן בדור השלישי בולט, אך ישנם כמה הבדלים קלים. עיצוב הדלתות דומה וכך גם הקונסולה המרכזית הנקייה, שכוללת את משענת היד, מחזיקי הכוסות המתכווננים, משטח הטעינה האלחוטי ורק שלושה כפתורים – בלם היד החשמלי, בורר מצבי הנהיגה וחוגת תפעול. ההגה ובורר ההילוכים מאחוריו זהים וכך גם לוח המחוונים ("10.25) ומסך המולטימדיה ("12.9 או "15), הדשבורד עצמו בעל מקרה יוקרתי יותר, כאשר הוא מקבל מסגרת אמצעית הנמתחת לרוחבו ובעלת גימור עץ או אלומיניום למשל, כמו כן פתחי המיזוג מוותרים על הגימורים הכסופים של הטיגואן עבור גימור שחור פסנתר.

עוד נמצא כאן תאורת אווירה הבוקעת גם מתוך הפאנל שמול הנוסע, אופציה למושבים מחוממים, מקוררים ועם מערכת עיסוי, בקרת אקלים תלת-אזורית, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת, מתלים אדפטיביים ומערך בטיחות מקיף.

מ-150 כ
מ-150 כ"ס ועד 272 כ"ס | צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
לפולקסווגן טיירון מספר יחידות הנעה, אך נתייחס לאלו הרלוונטיות לישראל והמעניינות יותר. האחת, בעלת מנוע הבנזין המוכר של היצרנית בנפח 1.5 ליטר ובתמיכה מיקרו-היברידית, הספק של 150 כ"ס ושידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית.

גרסת הדיזל בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטר ובהספק של 193 כ"ס, גם כאן התיבה בעלת 7 הילוכים, אך ההנעה כפולה, לגרסה כושר הגרירה הגבוה ביותר, העומד על 2,500 ק"ג.

הגרסה החזקה ביותר של הטיירון היא הנעת הפלאג-אין החדשה של הקונצרן, אותה פגשנו כבר בסקודה סופרב למשל וגם בקופרה פורמנטור והיא מוצעת בשני הספקים. מנוע ה-1.5 ליטר בשיתוף מנוע חשמלי מספקים 204 כ"ס או בגרסה מחוזקת בהספק של 272 כ"ס. התיבה גם כן כפולת מצמדים אך עם 6 הילוכים ואילו ההנעה קדמית. הסוללה בקיבולת של 19.7 קוט"ש והיא מאפשרת נסיעה חשמלית למרחק של יותר מ-100 ק"מ. המטען הפנימי 11 קילוואט וישנה אפשרות לטעינה מהירה של 50 קילוואט.