צילום: רונן טופלברג (צילום: ספורט 5)
צילום: רונן טופלברג | צילום: ספורט 5
המידות צמחו בכמה סנטימטרים, העיצוב ממשיך את הקו החדשני (צילום: ספורט 5)
המידות צמחו בכמה סנטימטרים, העיצוב ממשיך את הקו החדשני | צילום: ספורט 5

פיג'ו 3008, זה מהדור השני, היה אחד האחראיים הבולטים לחזרה לתודעה של המותג הצרפתי והפך להיות מהדגמים המעוטרים ביותר של היצרנית עם סך מכירות של מעל ל-1.32 מיליון רכבים, מהם 20,710 בישראל, זאת מאז הוצג הדגם בסוף 2016.

בספטמבר 2023 חשפה היצרנית את הדור השלישי, העושה שימוש בפלטפורמת STLA Medium החדשה, תחילה עם הנעה חשמלית, ממנה התרשמנו בהשקת הנהיגה, ובהמשך הצטרפה יחידת הנעה מיקרו-היברידית חדשה ובעתיד תצטרף גם הנעת פלאג-אין חדשה. כעת, קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, החלה בשיווקו ובמחיר כניסה הגבוה בכ-7,000 שקל מגרסת הפרימיום היוצאת, המקבילה ל"אלור" החדשה, בעוד גרסתו החשמלית יקרה מהמקבילות הסיניות החדשות. מה ההבדלים בין הדור היוצא לחדש?

תא נוסעים מתקדם (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים מתקדם | צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
ראשית נציין כי סטלנטיס, בעלת הבית של פיג'ו, החליפה את מנוע ה-1.2 ליטר 130 כ"ס בעלת רצועת הטיימינג הטבולה באחד חדש, גם כן בנפח 1.2 ליטר והפעם עם שרשת תזמון וסיוע מיקרו-היברידי. ההספק עלה ל-136 כ"ס, בעוד נתון המומנט נותר 23.4 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד.

הבדל נוסף הוא השידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, לעומת זו הפלנטרית עם 8 הילוכים בדור היוצא. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, דווקא איטית יותר בחצי שנייה, בעוד צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.8-18.1 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור), שיפור של כ-16% על בסיס נתוני היצרן.

יחידת ההנעה השנייה הינה חשמלית, מנוע יחיד והנעה קדמית. ההספק עומד על 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות. הסוללה בקיבולת 73 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 499 ק"מ. עוד נציין כי פלטפורמה זו, ובכלל גם ה-e3008, מסוגלת לשאת סוללה גדולה יותר עם טווח של מעל ל-700 ק"מ.

לגרסה זו מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 160 קילוואט, מה שמוביל לנתון הזהב של כ-30 דקות טעינה מ-20% ל-80%.

רמות גימור
פיג'ו 3008 החדש ישווק בשתי רמות גימור, "אלור" ו-GT, כאשר שתיהן זמינות עם ההנעה ההיברידית המתונה ואילו החשמלי רק ב-GT הבכירה. כבר ברמת הגימור Allure, המקבילה ל"פרימיום" היוצאת, ישנה רשימת אבזור מכובדת הכוללת פריטים כגון כניסה והנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, ריפודי בד משולב עור, שני מסכי "10 ללוח המחוונים ולמסך המולטימדיה השוכנים בכפיפה אחת במסך קעור, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות, מראה נגד סנוור, דוושות אלומיניום, חישוקי "19 ועוד.

בנוסף ניתן לרכוש חבילת הרחבה למולטימדיה בעלות של 3,000 שקל, הכוללת לוח מחוונים אחוד בגודל "21 תומך עברית, פאנל שליטה דיגיטלי עם קיצורי דרך בהתאמה אישית, תאורת אווירה ב-8 צבעים ו-3 שקעי USB נוספים. כמו כן, תוספת גג פנורמי בעלות של 6,000 שקל.

בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות, לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים מורחב.

רמת הגימור GT כוללת את חבילת המולטימדיה המורחבת והגג הפנורמי, ומוסיפה מושבים קדמיים משודרגים (AGR), מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ועם מערכת עיסוי, תאורת פיקסל-לד, משענת יד במושב האחורי, תא מטען חשמלי, גימורים שונים כמו צביעה דו-גונית וסמלי פיג'ו בכנפיים הקדמיות וחישוקי "20 בגרסה החשמלית. בבטיחות, בקרת השיוט מקבלת גם שמירה על מרכז נתיב.

פיג'ו 3008 החדש – מחירון:
פיג'ו 3008 מיקרו-היברידי 1.2 ליטר ברמת גימור Allure יעלה 186,990 שקל
פיג'ו 3008 מיקרו-היברידי 1.2 ליטר ברמת גימור GT יעלה 206,990 שקל
פיג'ו 3008 חשמלי ברמת גימור GT יעלה 258,990 שקל

*צבע מטאלי בעלות של 1,900 שקל, פרט לצבע הכחול/ירוק הרשמי של ההשקה.

ל-3008 החדשה אחריות של 3 שנים או 100,000 ק"מ, לסוללה אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על שנה / 15 אלף ק"מ או שנה / 25,000 ק"מ בחשמלי (המוקדם מביניהם).