קיה ספורטאז', אחד מהג'יפונים הפופולריים בישראל ואף אחד מהמצליחים של קיה באירופה, הוצג בדור החמישי ביוני 2021 וכעת עבר מתיחת פנים שמיועדת בעיקר לשוק הקוריאני וזאת מפאת גרסתו בעלת בסיס הגלגלים המוארך. מטלקאר, יבואנית קיה בישראל, נסמר כי מתיחת הפנים לספורטאז' האירופאי מתוכננת למחצית השנייה של 2025, כאשר פרטים על הדגם ומועד תחילת שיווק בישראל עדיין לא ידועים.
עיצוב ותא נוסעים
מבחינה חיצונית קיה יישרה קו עם שפת העיצוב החדשה שלה, זו שפגשנו לראשונה בקיה EV9 והגיעה למתיחות הפנים של הפיקנטו והסורנטו וכמובן לדגמים החשמליים החדשים קיה EV5 ו-EV3. בקיה קוראים לעיצוב יחידות התאורה "מפת כוכבים", הסבכה העליונה רחבה מאוד ואילו "אף הנמר" המוכר מקבל ביטוי צר מעליה ואיל ופנסי הערפל המרובעים הוטמעו בקצות הסבכה התחתונה. בפרופיל נפגוש בעדכון לעיצוב פסי ההגנה, חישוקים חדשים ("17-"19) גם כן באותו הסגנון שהוצג ב-EV9, ואילו מאחור הפנסים מקבלים חתימת תאורה חדשה וחלקו התחתון של הפגוש עודכן.
שינוי בולט עבר הספורטאז' בתא הנוסעים, כאשר הדשבורד עוצב מחדש עם קווים אופקיים הנמתחים לרוחב פתחי המיזוג, ישנו גם הגה חדש, מסגרת חדשה למסכי המולטימדיה ולוח המחוונים ("12.3 כ"א) שגם קיבלו מערכת הפעלה עדכנית עם OTA, הקונסולה המרכזית שמרה על העיצוב הכללי לצד עדכון כמה מהכפתורים. עוד מספרים בקיה כי דאגו לשיפור בידוד הרעשים על-ידי הוספת חומרי בידוד לקורה האמצעית, הגדלת צפיפות חומר הבידוד שבדלתות והתקנת בולם דו-כיווני במערך המתלים הקדמי.
יחידות הנעה
אחד השינויים הבולטים הוא זניחת התיבה כפולת המצמדים (7 הילוכים) ומעבר לתיבה אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים בדגם ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין שמציע 180 כ"ס, אך ככל הנראה ובהתאם לתקנות הזיהום, לאירופה ולישראל הוא יגיע בהספק המופחת של 160 כ"ס.
כמו כן הוא יוצע בגרסתו ההיברידית בעלת מנוע בנזין בנפח והספק דומים, אם כי המנוע החשמלי מספק כעת קצת יותר כוח, 47.7 קילוואט שהם כ-65 כ"ס, לצד מעבר לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ומנופי שליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, וכן מערכת E-Ride שלדברי קיה מסייעת ליצירת נסיעה חלקה ונוחה יותר.
כמו כן הספורטאז' יציע גם גרסת 2.0 ליטר מונע גפ"מ, היא אינה רלוונטית לשוק הישראלי.
אבזור ובטיחות
רשימת האביזרים המוצעים בספורטאז' המחודש השתדרגה עם פריטים כגון מפתח דיגיטלי, זיהוי טביעת אצבע להתאמת פרופילי נהיגה, תצוגה עילית, מערכת חניה אוטומטית עם שליטה מרחוק ועוד. בתחום הבטיחות התקינה קיה חיישני אחיזת הגה, כך שיוכלו לזהות מגע בהגה ללא צורך להפעלת התנגדות כלשהי, כך שמערכות הבטיחות לא יתריעו לשווא, כמו כן ניתן לקבל כעת את התרעת הבטיחות באמצעות רטט בהגה. נוספה מצלמת פנימית לניטור מצב הנהג ומערכות הבטיחות האקטיביות עודכנו כך שבקרת השיוט האדפטיבית מסונכרנת עם מערכת הניווט ומזהה טוב יותר עיקולים למשל.