פולקסווגן גולף היא כבר יותר ממכונית, בטח לאורך 8 הדורות שלה מאז 1974. הגולף GTI, גם היא אייקון בפני עצמו, מלווה אותה לאורך הדרך, כאשר ביוני השנה הציגה את מתיחת הפנים לספורטיבית הקומפקטית שכעת מגיעה לישראל, אך אם בתחילת השנה עוד יכולתם לרכוש את ה-GTI במחיר של 255 אלף שקל, כעת המחיר מתייצב על לא פחות מ-300 אלף שקל – האם מדובר רק בתוספת של 20 כ"ס בעלות של 45 אלף שקל? או שישנן עוד תוספות? אלו ההבדלים מהדגם היוצא:
יחידת הנעה
יחידת ההנעה המוכרת בנפח 2.0 ליטר חוזקה בתוספת של 20 כ"ס ומתייצבת על 265 כ"ס, בדומה לסקודה אוקטביה vRS המחודשת שטרם נחתה כאן. השידוך עודנו להנעה קדמית ותיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0.3 שניות ועומדת על 5.9 שניות. צריכת הדלק המשולבת השתפרה בחצי ק"מ לכל ליטר, עומדת על 13.8 ק"מ לליטר.
אבזור ובטיחות
לגולף GTI המחודשת מסך מולטימדיה חדש בגודל "12.9 הכולל ממשק הפעלה חדש, בדומה לזה שפגשנו בדגמים נוספים של הקונצרן (לעומת "8 בדגם היוצא). עוד התחדשה במצלמות היקפיות (רוורס בלבד בעבר), תצוגה עילית, מערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 10 רמקולים (מערכת לא ממותגת עם 7 רמקולים בעבר), הגה מחומם, תאורת מטריקס-לד (תאורה אדפטיבית) ומתלים אדפטיביים.
כל אלו מצטרפים לריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושב נהג מתכוונן חשמלית כולל זיכרונות, בקרת אקלים תלת-אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי כמובן ("10.25), גג פנורמי וחישוקי "18.
תחום הבטיחות נותר מקיף וכולל את כל המערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל סיוע למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעת פתיחת דלת, התרעת עייפות ותוספת של 3 כריות אוויר לכדי 9 בסך-הכל.