בכנס "קנשיקי" 2023 של טויוטה, חשפה היצרנית את ה"אורבן SUV קונספט", כחלק מכנס שהציג את העתיד החשמלי של טויוטה, אחרי זה של 2022 בו דווקא הביעה סוג של התנגדות למתקפה החשמלית. אז הבטיחה טויוטה שהוא יגיע לייצור, אך ההפתעה הגיע דווקא מאחר ודגם זה הוצג קודם תחת כנפי סוזוקי (בה מחזיקה טויוטה קצת פחות מ-5%), כאשר זו הציגה בחודש שעבר את ה-eויטרה. כעת הגיעה תורה של טויוטה עם ה"ארובן קרוזר". מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נמסר כי האורבן קרוזר צפוי להגיע ארצה ברבעון האחרון של 2025.
עיצוב ומידות
מבחינה חיצונית לא קשה לזהות קשר ברור לאותו קונספט וכמובן גם לויטרה החשמלית, בעיקר בפרופיל עם קשתות בתי הגלגלים המודגשות עם חישוקי "18 או "19, פסי ההגנה בצדדים, ידית הפתיחה הנסתרת של הדלת האחורית וכמובן הפנסים האחוריים. החזית לעומת זאת "יותר" טויוטה, כאשר ישנו מעיין גימור שחור בפנסים הקדמיים כדי לשוות להם מראה דומה לשפת העיצוב הנוכחית של היצרנית, וכאן דווקא מתגלה הפער מהקונספט של 2023 יחד עם ידיות פתיחת דלתות סטנדרטיות ולא נסתרות.
מבחינת מידות השינויים זניחים לגמרי לעומת הסוזוקי, ובהשוואה לטויוטה C-HR למשל, ה"אורבן קרוזר" קצר ב-7.7 ס"מ (4.28 מ'), צר ב-3.2 ס"מ (1.8 מ'), גבוה ב-8.2 ס"מ (1.64 מ') וגם בסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ (2.7 מ'). כמו כן קוטר הסיבוב קטן ב-60 ס"מ (10.4 מ').
מבפנים מדובר בתא נוסעים זהה לגמרי לסוזוקי eויטרה, עם פתחי המיזוג המבלניים, קונסולה צפה עם תא אחסון, הגה זהה וכמובן לוח מחוונים דיגיטלי "10.1 ומסך מולטימדיה "10.25 בתוך מסגרת אחת.
יחידות הנעה
אין מה להתפלא כי גם יחידות ההנעה זהות בין שתי היפניות. ישנן שתי סוללות, האחת צנועה בקיבולת של 49 קוט"ש ומנוע בהספק של 144 כ"ס, והשנייה בעלת סוללה של 61 קוט"ש עם מנוע חזק יותר בהספק של 174 כ"ס, כאשר זו מצליחה להאיץ את הסוזוקי ל-100 קמ"ש ב-9.0 שניות ולספק טווח נסיעה של 400 ק"מ. ניתן להניח די בבטחה כי נתונים אלו יהיו זהים גם לטויוטה.
בנוסף, ישנה גרסת הנעה כפולה בסיועו של מנוע אחורי והספק משולב של 184 כ"ס. גם כאן נתוני סוזוקי מספרים לנו על 7.4 שניות ל-100 קמ"ש, הצפויים גם בטויוטה.
לאורבן קרוזר ול-eויטרה מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה של 150 קילוואט. מאחר ושתי היצרניות טרם פרסמו פרטים מלאים, נוכל להעריך שמדובר בטעינה מ-10% ל-80% של כ-30 דקות.