צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
יש גם V2L (צילום: ספורט 5)
יש גם V2L | צילום: ספורט 5

מותג JAECOO הגיע לישראל לפני ארבע חודשים עם הג'יפון הקומפקטי J7 שנחת כאן עם מנוע בנזין קונבנציונלי, 1.6 ליטר טורבו בהספק של 147 כ"ס במחיר של החל מ-170,000 שקל, כאשר היבואנית אף הקדימה לציין שהוא יגיע גם בגרסת הפלאג-אין. כעת החל שיווקה של גרסה זו במחיר כניסה של 190 אלף שקל, מה שהופך את ג'אקו J7 פלאג-אין לרכב ההיברידי-נטען הזול בישראל.

מבחינה חיצונית ההבדלים זניחים לעומת גרסת הבנזין, ובעוד מרווח הגחון הצטמצם ל-17.4 ס"מ (פחות 2.6 ס"מ), תא המטען גדל ל-500 ליטר (תוספת של 75 ליטר), אך ללא גלגל חליפי כפי שקיים בגרסת הבנזין. כמו כן האחריות ל-7 ההיברידיים-נטענים הורחבה ל-6 שנים או 150 אלף ק"מ (בבנזין 5 שנים / 150 אלף ק"מ) על הסוללה ישנן 8 שנים / 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).

היבואנית, כלומוביל, מציינת כי במהלך 2025 יושקו 4 דגמים נוספים ובהם הג'אקו 5 שיגיע בהנעות בנזין, היברידי וחשמלי מלא וכן הג'אקו 8 הגדול בגרסת פלאג-אין. לצידם, גם דגמי אומודה ינחתו כאן עם האומודה 7 (בנזין ופלאג-אין) והאומודה 9 (פלאג-אין). כמו כן נציין, כי עקב עליית המס הצפויה על המכוניות החשמליות, יתכן ורכבי הפלאג-אין יזכו לתחייה מחודשת ומחירם יהיה נגיש יותר מדגמים חשמליים מלאים.

342 כ
342 כ"ס משולבים | צילום: ספורט 5

יחידת הנעה וביצועים
יחידת ההנעה של הג'אקו J7 פלאג-אין עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו הפועל בשיתוף מנוע חשמלי ויחדיו מגיעים לכדי הספק משולב של 342 כ"ס (1.6 ליטר, 147 כ"ס בבנזין). השידוך לתיבת הפחתה עם הילוך יחיד (לעומת כפולת מצמדים עם 7 הילוכים בבנזין ובדומה למשל למיצובישי אאוטלנדר PHEV מהדור השלישי) ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות (קיזוז של 2.3 שניות מהבנזין).

ניתן לבחור כמובן בין נסיעה חשמלית בלבד או נסיעה היברידית, כאשר בכל הנעה ישנו בורר מצבי נהיגה הכולל מצב חיסכון, רגיל וספורט. כושר הגרירה מגיע עד 1.5 טון.

הסוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 91 ק"מ. טעינה ביתית (30%-80%) אורכת 3 שעות או 8.5 שעות משקע טעינה 230 וולט. טעינה מהירה אפשרית בהספק צנוע של 40 קילוואט ובמקרה זה תחכו 20 דקות, גם כן מ-30% ל-80%.

בנוסף, לרכב טכנולוגיית V2L (הספק 3.3 קילוואט) לטעינה ושימוש במכשירי חשמל חיצוניים (המתאם בתוספת תשלום, טרם ידוע מחירו).

מסך
מסך "14.8 כסטנדרט לעומת "13.2 בגרסאות הכניסה של ה-7 בנזין | צילום: ספורט 5

רמות גימור
ה-J7 PHEV יוצע בשתי רמות גימור, כאשר ברמת הכניסה "פרימיום" נמצא את מסך המולטימדיה הגדול יותר "14.8 ולצידו לוח מחוונים בגודל "10.25, מצלמות היקפיות, מושבים חשמליים, חישוקי "19 ועוד.

רמת הגימור "לאקשרי" משדרגת את המושבים הקדמיים עם חימום ואוורור, כניסה קלה למושב הנהג וכוונון חשמלי למותניים. עוד נמצא כאן משטח טעינה אלחוטי, גג פנורמי ותא מטען חשמלי.

מערך הבטיחות מקיף וכולל את כל המערכות המקובלת לצד התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת עייפות והיסח דעת, התרעת שכחת ילדים ובקרת שיוט אדפטיבית כמובן.

ג'אקו 7 – מחירון:
ג'אקו 7 מנוע 1.6 ליטר ברמת הגימור Executive יעלה 169,900 שקל
ג'אקו 7 מנוע 1.6 ליטר ברמת הגימור Titanium יעלה 178,900 שקל
ג'אקו 7 מנוע 1.6 ליטר ברמת הגימור Adventure 4X4 יעלה 199,900 שקל

ג'אקו 7 פלאג-אין 1.5 ליטר ברמת גימור Premium יעלה 189,900 שקל
ג'אקו 7 פלאג-אין 1.5 ליטר ברמת גימור Luxury יעלה 202,900 שקל