מותג צ'רי המשווק בישראל באמצעות "פריסבי" (קרסו מוטורס לשעבר), מרחיב את קו הדגמים, ולאחר ההצלחה לה זוכה הטיגו 8 פרו בעלת שבעת המושבים, לצד הטיגו 7 פרו הקומפקטי וה-FX המוצעת גם בהנעה חשמלית, מצטרף כעת אח קטן.
צ'רי טיגו 4 פרו הוא ג'יפון קטן הנקרא גם צ'רי טיגו 5x שהוצג אי-שם ב-2017 ומאז הספיק לעבור כמה מתיחות פנים ועדכונים. אלינו הוא מגיע לאחר מתיחת הפנים השנייה, שנגעה לעדכון חיצוני קל יחסית לצד תא נוסעים עדכני ומודרני יותר ובתקינה אירופאית. בסין הוצגה גם מתיחת פנים נוספת, אך לה בשלב זה אין תקינה מתאימה.
הטיגו 4 פרו ישווק כאן ברמת גימור אחת ובמחיר של 120,990 שקל (תוספת של 6,000 שקל לצביעה דו-גונית), מה שהופך אותו לאחד מה-B-SUV הזולים בישראל, כך שהוא יקר ב-1,000 שקל בלבד מדאצ'יה סנדרו סטפוויי, אך זול ב-24 אלף שקל מניסאן ג'וק ובכ-12 אלף שקל מסיאט ארונה למשל.
מידות וביצועים
לטיגו 4 פרו מנוע בנפח 1.5 ללא מגדש טורבו או סיוע חשמלי כלשהו, בהתאם ההספק עומד על 95 כ"ס בלבד. המנוע משודך לתיבה רציפה והנעה קדמית ומהירות מרבית של 153 קמ"ש, כאשר את נתון ההאצה ל-100 קמ"ש היצרנית אינה מפרסמת. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.8 ק"מ לליטר.
בהשוואה לסקודה קאמיק למשל, הטיגו 4 פרו ארוך ב-7.7 ס"מ (4.32 מ'), רחב ב-3.8 ס"מ (1.83 מ'), גבוה ב-10 ס"מ (1.66 מ'), לצד זאת בסיס הגלגלים קצר ב-4.1 ס"מ (2.61 מ') ותא המטען קטן ב-60 ליטר (340 ליטר), אך מרווח הגחון גבוה יותר ב-2.8 ס"מ (18.4 ס"מ).
אבזור ובטיחות
צ'רי טיגו 4 פרו ישווק כעת ברמת גימור אחת, Noble, עשירה באבזור ובוודאי ביחס לקטגוריה. נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה השוכנים תחת מסגרת אחת ובגודל של "12.3 כל אחד, ישנן קישוריות לנייד, מצלמות היקפיות וחיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד עור סינטטי, מושב נהג חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים, כניסה והנעה ללא מפתח עם אפשרות הנעה מרחוק, מראה נגד סנוור, בלם יד חשמלי (עם אוטו-הולד), תאורת אווירה, חלון גג, וחישוקי "18.
בתחום הבטיחות קיימות המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. הטיגו 4 פרו טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.