צילום: רונן טופלברג (צילום: ספורט 5)
צילום: רונן טופלברג | צילום: ספורט 5
MG ZS הייבריד: מה ההבדלים לעומת היאריס קרוס? בסוף הכתבה (צילום: ספורט 5)
MG ZS הייבריד: מה ההבדלים לעומת היאריס קרוס? בסוף הכתבה | צילום: ספורט 5

מותג MG שנמצא בבעלות סינית מאז 2005 (תחילה תחת נאנג'ינג אוטומוביל שהתמזגה בהמשך אל קונצרן SAIC), חגג השנה 100 שנים להיווסדו. ב-2005 הוא חזר לישראל במתכונתו החדשה תחת קבוצת לובינסקי. ההתחלה לא הבריקה, עם דגמים כמו ה-350 וה-550 וגם ה-3 הקטנה והידנית, אך עם הגיעו של ה-ZS הצליח המותג לצבור קהל לקוחות כשגרסתו החשמלית הפכה לרכב החשמלי הנמכר ביותר ב-2020. מאז כמובן התרחב קו הדגמים, עם ה-EHS ההיברידי-נטען, המארוול R וה-MG4 החשמליים, כשה-3 הקטנה חזרה להיצע בדור השלישי שממנה גם הספקנו להתרשם במבחן מקומי.

כעת, מגיע הדור השני של הג'יפון הקטן, MG ZS שלא מוצע בהנעה חשמלית, אלא בכזו היברידית. יש יאמרו שזהו צעד לאחור, אך בהתחשב במיסוי העתידי על רכבים חשמליים, יתכן כי זהו דווקא צעד חכם, זאת לצד הבטחת היבואנית כי היצע הדגמים יגדל עם ה-MG S5 שהיה ממשיכו של ה-ZS EV וכמובן הסייברסטר הספורטיבית-חשמלית המרהיבה.

MG ZS הייבריד ישווק כאן ברמת גימור אחת, עשירה באבזור ובמחיר של 155,888 שקל. היבואנית מציינת כי מסירות ראשונות יחלו בינואר, ומוסיפים שעל-פי "המס הירוק" החדש, ה-ZS הייבריד צפוי יעלה מקבוצה 4 ל-6, ולכן היבואנית מצטיידת במלאי רב, כך שלקוחות שישלמו עוד ב-2024 יקבלו את הרכב במחיר הנוכחי ברבעון הראשון של 2025.

יחידת ההנעה ההיברידית מוכרת מה-MG3 (צילום: ספורט 5)
יחידת ההנעה ההיברידית מוכרת מה-MG3 | צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
יחידת ההנעה של ה-ZS ההיברידי זהה לזו של MG3 הייבריד - מדובר במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (102 כ"ס) הפועל בשילוב מנוע חשמלי (136 כ"ס) הניזון מסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש וזאת לכדי הספק משולב של 194 כ"ס. נציין כי המנוע החשמלי הוא למעשה המניע העיקרי של הרכב, בדומה ליחידת ההנעה ההיברידית של הונדה למשל.

למנוע הבנזין משודכת תיבה עם שלושה הילוכים, שמסייעים לסנכרון מול המנוע החשמלי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 19.6 ק"מ לליטר.

רשימת אבזור עשירה (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור עשירה | צילום: ספורט 5

רמת גימור
ה-ZS הייבריד מגיע כאמור ברמת גימור אחת, Luxury, מאובזרת היטב וכוללת פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 (כ"א) כולל קישוריות לנייד, מצלמות היקפיות, חיישני רוורס, ריפודי עור שחור (סינטטי וכן אופציה לגוון בהיר), מושב נהג מתכוונן חשמלית, מושבים קדמיים והגה מחוממים, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לאחור, חישוקי "18 וכן אופציה לגג פנורמי בתוספת תשלום של 1,000 שקלים. כמו כן, ישנה אפליקציה לתפעול ושליטה על מספר מערכות רכב כמו למשל הפעלת בקרת האקלים, איתור הרכב, כמות הדלק וטווח הנסיעה ועוד.

מערך הבטיחות מקיף וכולל את כלל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת עייפות ואורות גבוהים אוטומטיים.

לעומת המתחרים
המתחרים הישירים של MG ZS הייבריד הם כמובן טויוטה יאריס קרוס וניסאן ג'וק הייבריד. בהשוואה ליאריס קרוס למשל, ה-ZS חזק ב-78 כ"ס, מהיר ב-2.5 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש, כשצריכת הדלק שלו פחות טובה ב-2.6 ק"מ לכל ליטר.

מבחינת ממדים ה-ZS הייבריד גדול יותר מהיאריס קרוס, הוא ארוך בכ-26 ס"מ (4.43 מ'), רחב ב-5.3 ס"מ (1.82 מ'), גבוה ב-4 ס"מ (כ-1.64 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-4.6 ס"מ (קצת יותר מ-2.60 מ'), תא המטען שלו גדול ב-46 ליטר (443 ליטר), ובהתאם הוא גם כבד ב-230 ק"ג.

בתחום האבזור, ובהשוואה לגרסה המאובזרת יותר של היאריס קרוס (זו שכן כוללת חישוקים קלים), ל-ZS רשימת אבזור עשירה יותר באופן משמעותי, כאשר פער המחיר עומד על פחות מ-900 שקל ובנוסף הוא נהנה מ-7 שנות אחריות / 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם) לעומת 3 שנים / 100 אלף ק"מ בטויוטה.