(קרדיט: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(קרדיט: יצרן) | צילום: ספורט 5
(קרדיט: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(קרדיט: יצרן) | צילום: ספורט 5
מותג NIO הוא מותג צעיר, 10 שנים בלבד מאז שהוקם ולמעשה כ-7 שנים מאז שהחל לייצר רכבים. המותג שרואה בעצמו יותר כחברת טכנולוגיה עם משתמשים ופחות כיצרנית רכבים מסורתית, מקפיד על כך בתפיסת עולמו ועל כך בהמשך. נציין, כי היצרנית גם רואה בדגמיה כרכבי יוקרה לכל דבר ועניין, "יוקרה, אבל שונה".



עבר, הווה, עתיד
בהיבט המקומי, NIO הגיע ארצה לפני קצת יותר משנה, באמצעות "דלק מוטורס" (יבואנית מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני), אך לא בייבוא רשמי אלא למעשה בייבוא מקביל דרך ספק נורבגי. כעת, לאחר עבודה של נציגי היבואנית מול היצרנית, הפכה דלק מוטורס לנציגה הרשמית בישראל.
 
למרות גילו הצעיר של המותג, הוא מחזיק כיום בקו דגמים רחב ובהיבט המקומי אנו מכירים את מכונית המנהלים ET5, את מכונית הסאלון ET7 ורכבי הפנאי (D-SUV) ה-EL6 וה-EL7. דגמים אלו זוכים כעת למחירון חדש המשקף הוזלות רבות, פרט ל-ET7 שבשלב זה טרם הגיעו משלוח חדש, לכשיגיע, יתעדכן גם המחירון שלה (המחירון החדש בסוף הכתבה).
 
כחלק מהשדרוג ביחסים מול היצרנית, זוכים הדגמים למקצה שיפורים נרחב הכולל למשל התאמת שפת הממשק לעברית, הטמעת מפות ישראל במערכת הניווט המקורית, עדכוני תוכנה נוספים שמאפשרים כעת מצב נוסף להגברת עוצמת הטעינה הרגנרטיבית ואף נהיגה בדוושה אחת עד למצב עצירה ועוד. כמו כן אפליקציית NIO תהייה גם היא זמינה ללקוחות המותג ותוכל לשמש כמפתח דיגיטלי, קבלת מידע על מצב הרכב וכן הפעלה למשל של בקרת האקלים או האוורור במושבים.
(קרדיט: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(קרדיט: יצרן) | צילום: ספורט 5
עוד שיפור בחוויית הלקוח כולל הקמת אולם תצוגה חדש בהרצליה, המכונה NIO House המעוצב כחלל פתוח ולא כאולם תצוגה סטנדרטי ויהווה מקום גם למפגשים שונים ואקסקלוסיביים של המשתמשים. כל זאת בנוסף למערך השירות הכולל נציג אישי, מוקד 24/7, טיפולים תקופתיים ללא חיוב, שינוע ללא חיוב, קבלת רכב חליפי בכל כניסה למרכז שירות וטעינה בחירום.
 
כחלק מפיתוח היצרנית וטכנולוגיית החלפת הסוללות, היבואנית תקים בשנה הקרובה עמדת להחלפת סוללות, כאשר זמן החלפת הסוללה אורך פחות מ-3 דקות, והחיוב עבור הטעינה יתבצע בניקוי הפרש אחוזי הטעינה מהסוללה המוחלפת – כך שאם הגעתם לתחנה עם סוללה בטעינה של 30% וקיבלתם סוללה הטעונה ל-100%, תשלמו על אותם 70% של טעינה. בנוסף לתשלום עבור הקוט"ש, השירות עצמו נושא תשלום ובשלב זה תוכנית היבואנית היא לבצע זאת בצורה של חכירת הסוללה.
 
ניו EL8 בישראל
ב"ניו" ישראל פתחו במכירה מוקדמת ל-ES8, רכב הפנאי הגדול ביותר שלה המציע 6 מושבים. זהו הדור השני שהוצג ב-2023 ונקרא בסין ES8, אך מפאת זכויות יוצרים לשם ES באירופה הוא נקרא ביבשת הישנה ואצלנו בשם EL. ה-EL8 מתפרש על פני 5.1 מטר, רוחבו כ-1.99 מ', גובהו 1.75 מ' ובסיס הגלגלים נמתח לאורך של כ-3.1 מ'. מאחורי השורה השלישית נותר תא מטען בנפח 265 ליטר ובקיפולה תקבלו 810 ליטר.
 
על הביצועים אחראיים צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 653 כ"ס. אלו מאיצים את הרכב הכבד (כ-2.7 טון) ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות בלבד. וכדי לעצור את המאסה הכבדה ה-EL8 מצויד במערכת בלימה של Brembo עם צלחות מאווררות וקליפר 6 בוכנות מלפנים.
הסוללה בקיבולת של 100 קוט"ש (90 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 510 ק"מ עם חישוקי "21 (503 ק"מ עם וו גרירה או חבילת Executive Console) ו-487 ק"מ עם חישוקי "22. מטען פנימי 11 קילוואט ואילו טעינה מהירה אפשרית בקצב של 125 קילוואט כך שתמתינו כ-30 דקות מ-10% ל-80%.
 
רשימת האבזור ארוכה מאוד וכוללת פריטים סטנדרטיים כגון סגירת ואקום בדלתות, בקרת אקלים עם 5 אזורים, חימום בכל ששת המושבים, אוורור ועיסוי במושבי הקדמיים ובשורה השנייה בעל מושבי הקפטן, מערכת שמע עם 23 רמקולים, זאת לצד לוח מחוונים דיגיטלי "10.2, תצוגה עילית "16.3, מסך מולטימדיה "12.8 ומסך שליטה ליושבים מאחור בגודל "6.6.

בנוסף לכך, יוכלו הרוכשים לשדרג עוד יותר את מושבי הקפטן בשורה השנייה, עם תצורת Executive Console הכוללת מושבים הניתנים לכוונון למצב שכיבה, כולל הדום (בדומה למושב הנוסע), וגם משטח טעינה אלחוטית כפול בין המושבים ומקרר. כמו כן יחד עם זאת תוכלו לשדרג את החישוקים מ-"21 ל-"22. וו גרירה אגב (750 ק"ג ועד 2 טון לגרור עם בלמים) תוכלו להתאים רק לגרסאות ללא ה"אקזקיוטיב קונסול" וללא החישוקים הגדולים.
 
גם מערך הבטיחות מקיף ומבוסס על רדאר-לייזר (LiDar) וכן 7 מצלמות 8MP לטווחים רחוקים, 4 מצלמות 3MP רגישות תאורה, 5 רדארים ו-12 חיישני קרבה. נציין כי כל דגמי NIO נבחנו במבחן הריסוק האירופאי וזכו בציון של 5 כוכבי בטיחות, למעט ה-ES8 החדש שטרם נבחן, בעוד הדור הקודם היה זכאי גם הוא לציון המרבי.
 
דגמי NIO – מחירון:
ניו ET5 סוללת 75 קוט"ש תעלה 294,900 שקל (הוזלה של 49,100 שקל)
ניו ET5 סוללת 75 קוט"ש Comfort תעלה 309,900 שקל (הוזלה של 49,100 שקל)
ניו ET5 סוללת 100 קוט"ש תעלה 344,900 שקל (הוזלה של 70,100 שקל)
ניו ET5 סוללת 100 קוט"ש Comfort תעלה 364,900 שקל (הוזלה של 64,100 שקל)
 
ניו EL6 סוללת 75 קוט"ש יעלה 349,900 שקל (הוזלה של 49,100 שקל)
ניו EL6 סוללת 100 קוט"ש יעלה 394,900 שקל (הוזלה של 74,100 שקל)
ניו EL6 סוללת 100 קוט"ש Comfort יעלה 429,900 שקל (הוזלה של 65,100 שקל)
 
ניו EL7 סוללת 100 קוט"ש יעלה 535,000 שקל (הוזלה של 20,000 שקל)
ניו EL7 סוללת 100 קוט"ש (חישוקי "21) יעלה 575,000 שקל (הוזלה של 20,000 שקל)
 
ניו EL8 סוללת 100 קוט"ש Ultimate יעלה 584,900 שקל
ניו EL8 סוללת 100 קוט"ש Executive Console יעלה 604,900 שקל
ניו EL8 סוללת 100 קוט"ש Executive Console (חישוקי "22) יעלה 619,900 שקל