בחירת מכונית השנה בגרמניה לשנת 2025 נעשית מבין כל הדגמים שהושקו בגרמניה ב-12 החודשים האחרונים עם תקינה אירופאית של זיהום אוויר ובטיחות ובגרסאות שיווק מקומיות. הבחירה במכונית האחת והיחידה תהיה במהלך חודש נובמבר ותתפרסם לאחר מכן, אבל התהליך לבחירת המכונית החל בחודש יוני האחרון באירוע ענק בעיר אטפלד שנמצאת צפונית לפרנקפורט. באירוע השתתפו שנה שלישית ברציפות כפיר כשריאן ובועז קורפל מעולם הרכב של ערוץ הספורט אך הפעם גם כחלק מהפאנל הבינלאומי של השופטים. באירוע היו עשרות מכוניות שהועמדו למבחן דינמי וסטטי לרבות חשיפות ראשונות באירופה והשנה היו אלה יונדאי אינסטר וקיה EV3 לצד דגמי קצה של פורשה, BMW, מרצדס וגם אינאוס, פיג'ו, סיטרואן, פולקסוואגן, יונדאי וקיה ואחרות.
אחרי שלב זה הצטמצם מספר הדגמים המועמדים לתואר מכונית השנה לחמש מכוניות בחמש קטגוריות ותוצאות הבחירה במכוניות הזוכות בקטגוריות שמוגדרות גם על פי מחיר המכוניות בשוק הגרמני התפרסמו בבוקר יום חמישי 17/10/24 כאשר אחת מהן תהיה בסופו של דבר "מכונית השנה בגרמניה לשנת 2025".
להלן בחירת השופטים לפי הקטגוריות:
קטגוריית קומפקט (מחיר עד 35,000 יורו): המכונית הזוכה בקטגוריה הפופולארית היא הסיטרואן C3 החדשה ולא רק הדגם עם מנוע הבעירה הפנימית כי אם גם הסיטרואן E-C3 החשמלית.
קטגוריית פרימיום (מחיר עד 70,000 יורו): הזוכה הבלתי מעורערת הקטגוריה היא BMW סדרה 5 החדשה לרבות הדגם החשמלי i5.
קטגוריית יוקרה (מחיר מעל 70,000 יורו): הפתעה גדולה או לא, אבל הזוכה היא קדילאק ליריק החשמלית שמבקשת להסתער על אירופה עם פלטפורמה חדשה, עיצוב מיוחד ואיכות נסיעה גבוהה.
קטגוריית אנרגיה חדשה: הבחירה למכונית השנה בקטגוריה הלכה ללא היסוס לאאודי Q6 המצטרפת החדשה למשפחת דגמי e-tron.
קטגוריית ביצועים: חובבי הביצועים ישמחו לדעת כי טעמה של הפורשה 911 עדיין חזק אבל גרסת GTS T-Hybrid היא זאת שקטפה את הפרס ולמרות שמדובר בגרסת מנוע היברידית, עדיין היכולות התכונות של ה-911 נשמרו והוכיחו את עצמן.
פאנל השופטים הבלתי תלוי הוזמן על ידי GCOTY לנסיעות מבחן בחמש המכוניות הזוכות הנ"ל שיימשכו במשך יומיים בתחילת נובמבר והתוצאות הסופיות של נסיעות המבחן הללו יובילו לבחירת מכונית אחת והיא מכונית השנה בגרמניה לשנת 2025 שתוכרז ב-13 בחודש הבא ואנחנו נשמח לפרסם את התוצאות כאן בעולם הרכב של ערוץ הספורט.