צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
היברידי מתון וגם חשמלי מלא (צילום: ספורט 5)
היברידי מתון וגם חשמלי מלא | צילום: ספורט 5

אלפא רומיאו, שם שבמשך שנים עורר את החושים של כל חובב רכב. אך הזמן עשה את שלו, ואלפא נמצאת באחד המשברים הגדולים שלה, כאשר חרב הקיצוצים עומדת על צווארה. הג'וניור נחשף באפריל השנה, אז עוד עם השם "מילאנו" שלבסוף הוחלף בלחץ הממשל האיטלקי עקב ייצורו במפעל מחוץ לאיטליה (במפעל טיחי שבפולין) והחוק המחייב לשמור על שמות איטלקיים בתוך תחומי המדינה. אז ציינו קברינטי היצרנית שהם מבינים לליבם של חובבי המותג, אך זקוקים לדגם כניסה זול שייצר הכנסות על מנת שיוכלו לקיים את ה-DNA של המותג לשנים הבאות.

אלפא רומיאו ג'וניור מבוסס פלטפורמת eCMP העדכנית של סטלנטיס, המשמשת את כל קו המכוניות הקטנות והג'יפונים הקטנים של הקונצרן, וביניהם פיג'ו 2008, פיאט 600 וג'יפ אוונג'ר. כעת, החלה היבואנית המקומית בשיווקו בישראל, עם הנעה מיקרו-היברידית או חשמלית, במחיר כניסה של 170,000 שקל, יקר מג'יפ אוונג'ר ב-15 אלף שקל.

פגשנו במתחרים מאובזרים יותר (צילום: ספורט 5)
פגשנו במתחרים מאובזרים יותר | צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
אלפא רומיאו ג'וניור יוצע בשלב זה עם שתי יחידות הנעה. הנעה מיקרו-היברידית, בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, המוכר מפיג'ו 3008 החדש למשל, המספק 136 כ"ס ומשודך להנעה קדמית ותיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על על 20.4 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה השנייה הינה חשמלית מלאה וגם היא הגיע ממדפי פיג'ו-סיטרואן. הנעה ומנוע קדמי בהספק של 154 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-9.0 שניות. הסוללה בקיבולת של 54 קוט"ש (50.8 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 411 ק"מ בין טעינות.

מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 100 קילוואט, כך שמ-10% ל-80% תמתינו 30 דקות.

ה-VELOCE החזקה (חשמלית בלבד) בעלת 280 כ"ס, תשווק בעתיד.

רמות גימור
הג'וניור הקטן יוצע בשתי רמות גימור, כאשר כבר פגשנו במתחרים מאובזרים יותר. גרסת הכניסה "קור" כוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "10.1 (אפל קארפליי אלחוטי), 4 רמקולים, הנעה בכפתור, חיישני גשם ואורות, העברת הילוכים מההגה (בבנזין), חישוקי "17 (או "18 בחשמלי) ועוד. בבטיחות נמצא את המערכות המקובלות ולצידן בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות.

רמת הגימור "ספצ'אלה" מוסיפה על כך כניסה והנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, ריפוד בד משולב עור, גימורי עור פנימיים, דוושות אלומיניום, מושב נהג חשמלי כולל חימום ועיסוי, משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, קיפול מראות חשמלי, משענת ראש למושב האמצעי, חלונות אחוריים כהים, צביעה דו-גונית (גג שחור), 6 רמקולים, תא מטען חשמלי, תאורת מטריקס לד וחישוקי "18.

אלפא רומיאו ג'וניור – מחירון:
אלפא רומיאו ג'וניור 1.2 ליטר Core יעלה 169,900 שקל
אלפא רומיאו ג'וניור 1.2 ליטר Speciale יעלה 189,900 שקל
אלפא רומיאו ג'וניור חשמלי Core יעלה 189,900 שקל
אלפא רומיאו ג'וניור חשמלי Speciale יעלה 204,900 שקל