העיצוב החיצוני נראה פחות קשור לשאר חברי המשפחה, ה-#1 וה-#3, ולמרות קווים רכים ולא חדים או ידיות הפתיחה הנסתרות, החזית פחות "חמודה" ויותר "קשוחה", עם פנסים בעלי קווים מרובעים יותר והפגוש מעוצב בסגנון קשוח יותר עם פס תאורה המחבר ביניהם בעל ארבע פתחים מוארים גם כן, כאשר מאחור אותו הסגנון חוזר על עצמו. הפרופיל גם הוא פחות עגלגל ויותר מרובה, כשבהשוואה לטסלה מודל Y ה-#5 קטן ממנו במרבית המדדים. הוא קצר ב-4.6 ס"מ (470.5 ס"מ), צר ב-5.8 ס"מ (192 ס"מ), אך גבוה ב-8.1 ס"מ (170.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך בס"מ אחד (290 ס"מ). תא המטען מגיע עד ל-1,530 ליטר בקיפול מושבים ובתא המטען הקדמי נמצא נפח של 72 ליטר, כאשר מאחור יש גם שקע חשמלי 220 וולט. עוד יציע הסמארט #5 גרסת Summit באווירת שטח רצינית יותר עם מוט תאורה לגג, מיגון גחון, וו גרירה נשלף חשמלית, מנשא גג, מדרגות צד, וגם תאי צד וסולם צד, בסגנון לנד-רובר.
יחידות הנעה
בשלב זה סמארט טרם פרסמו את כל הפרטים המלאים, אך באתרים הסיניים ניתן למצוא תיעודים לגרסאות שונות, החל מהנעה אחורית בהספקים של 335 או 358 כ"ס או הנעה כפולה בהספקים של 579 או 638 כ"ס, כשבסמארט כן מספרים לנו שהם יצוידו בבורר מצבי נהיגה הכולל מצב אדפטיבי, חול, שלג, בוץ וסלעים. אך לא היינו בונים עליו לטיול שטח קשוח.
הסוללה בקיבולת של 100 קוט"ש ובארכיטקטורת 800 וולט. היא מאפשרת טווח נסיעה של 740 ק"מ בין טעינות, אך בתקן הסיני, שכן טרם התקבלו התוצאות לטווח הנסיעה בתקן ה-WLTP המחמיר יותר, כך שבהערכה גסה והפחתה של כ-30%, מדובר בטווח נאה ביחס לגודלו של הרכב העומד על כ-520 ק"מ. גם את קצב הטעינה סמארט לא מספקת אך מציינת כי ל-#5 יכולת טעינה אולטרה מהירה (4C), כך שתמתינו 15 דקות בלבד מ-10% ל-80%.