צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן (צילום: ספורט 5)
על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן | צילום: ספורט 5

פורד קאפרי, זו המקורית, נולדה איי שם באירופה של סוף שנות ה-60 וזכתה לעיצוב קופה פאסטבק. לקאפרי החדשה שנחשפה אין ממש קשר לאותה מכונית שיוצרה במשך כ-18 שנים ובשלוש דורות, שכן היא הפכה להיות ג'יפון, יש לה 5 דלתות והיא מונעת חשמל.

בפורד יטענו אחרת כמובן, שכן ישנם כמה מאפייני עיצוב שיכולים (אם נתאמץ) להזכיר את אותן מכוניות מן העבר ומה אם לא שם אייקוני של מכונית קופה כדי לעורר אמוציות בלב הרוכשים הפוטנציאליים בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים שטרם ידעה שובע.

הקאפרי החדשה, כמו האקספלורר EV, חולקת פלטפורמה ויחידות הנעה עם פולקסווגן (פלטפורמת MEB) ותהיה לדגם השלישי החשמלי המשווק באירופה, לצד המוסטנג מאך-E. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי האקספלורר EV וגם הקאפרי החדש, צפויים להגיע ארצה במהלך הרבעון הראשון של 2025.

מזהים את הקשר לקאפרי המקורית? (צילום: ספורט 5)
מזהים את הקשר לקאפרי המקורית? | צילום: ספורט 5

עיצוב ומידות
למרות שיתוף הפלטפורמה עם פולקסווגן, ובדומה לאקספלורר EV, דאגו בפורד לשמור על בידול מהאחיות הגרמניות ואף בין הקאפרי לאקספלורר המרובע. ישנה חזית שונה לגמרי, שכאמור מנסה לרמוז לאותה קאפרי נוסטלגית עם עיצוב תאורת היום שירמוז לפנסים הכפולים וסבכה שחורה ביניהם כשל הקאפרי מהדור השלישי, וכך גם למסגרת השחורה לפנסים האחוריים.

עוד נפגוש כאן בחישוקי "19 עד "21 ובהשוואה לפולקסווגן ID.5 עליה הקאפרי מבוססת, ה"אמריקאית" ארוכה ב-3.5 ס"מ (463.4 ס"מ), רחבה ב-2 ס"מ (187.2 ס"מ), גבוהה ב-1.9 ס"מ (162.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים קצר ב-0.3 ס"מ (276.7 ס"מ). כמו כן, תא המטען בנפח 572 ליטר (עד לגובה המושבים האחוריים) וכושר הגרירה מגיע עד 1,200 ק"ג (1,000 ק"ג בגרסת ההנעה האחורית).

לעומת עיצוב החוץ המובחן מהאקספלורר EV, תא הנוסעים דומה למדי, כשגם כאן נפגוש במסך מולטימדיה "14.6 עם מערכת הפעלה SYNC של פורד, וכן קישוריות אלחוטיות לנייד ומשטח טעינה אלחוטי ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל "5. חדי העין יבחינו בכל זאת בכמה פריטים שהגיעו ממחסן החלפים של פולקסווגן כמו למשל ידיות פתיחת הדלתות, פאנל חלונות החשמל וגם בורר ההילוכים שמאחורי ההגה.

תא נוסעים דומה לאקספלורר EV (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים דומה לאקספלורר EV | צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
הקאפרי החשמלי יוצע בשתי גרסאות הנעה, האחת הנעה אחורית בהספק של 286 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. כשלגרסה זו סוללה בקיבולת של 77 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 627 ק"מ. טעינה מהירה (135 קילוואט) מ-10% ל-80% אורכת 28 דקות.

לגרסה השנייה, הנעה כפולה ובהתאם ההספק גבוה יותר ועומד על 340 כ"ס (כ-40 כ"ס יותר מה-ID.5 GTX) וההאצה ל-100 קמ"ש מקזזת מעל שנייה ועוצרת את השעון על 5.3 שניות.
צמיחה קלה לסוללה שמגיעה בקיבולת של 79 קוט"ש (נטו), כאשר טווח הנסיעה קצר יותר ועומד על 592 ק"מ מכובדים. טעינה מהירה אפשרית בקצב גבוה יותר של 185 קילוואט, כך שמ-10% ל-80% תמתינו 26 דקות למרות תוספת הקוט"ש לקיבולת.

אבזור ובטיחות
לפי המפרט הבסיסי שהופץ, הקאפרי תגיע מאובזרת כבר ברמת הכניסה, עם מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג כולל עיסוי, הגה מחומם ושאר הפריטים שצוינו קודם, כאשר ברמת הגימור "פרימיום" יצטרפו פריטים כגון תא מטען חשמלי, מערכת שמע "בנג & אולפסון" עם 10 רמקולים ותאורת מטריקס לד, כאופציה יוכלו הלקוחות לבחור גם בגג פנורמי, תצוגה עילית, חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות ומושבי AGR משודרגים.

מערך הבטיחות מקיף וכולל את כל המקובל וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, בלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות חניה, זיהוי תמרורים מורחב, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.