sportFive1419408 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
דרק ג`י, הרוכב הבכיר של ישראל פרמייר טק (צילום: ספורט 5)
דרק ג`י, הרוכב הבכיר של ישראל פרמייר טק | צילום: ספורט 5
ישראל פרמייר טק אומנם לא זכתה בניצחון בטור דה פראנס, בניגוד לשנתיים האחרונות, אך רשמה הישג תקדימי. בפעם הראשונה בתולדותיה, הקבוצה הישראלית הצליחה להציב רוכב בטופ 10 של המרוץ הגדול בעולם.

דרק ג`י, שהגיע אחרי עונה מצויינת, הוכיח שהוא אחד המטפסים הטובים בעולם כאשר הגיע למקום התשיעי מרחק של 27 דקות פיגור מהחולצה הצהובה. הקנדי בן ה-26 עשה בכורה מוצלחת מבחינתו כאשר בחמשת הקטעים ההרריים באלפים האיטלקים, הצרפתים, במסיף סנטרל ובפירנאיים סיים בין 10 ל-17 הרוכבים הטובים בכל קטע. בקטע הנג"ש האחרון במונאקו סיים במקום השישי.

המטרה של ג`י לפני התחרות היתה לנצח באחד השלבים. הוא היה חלק מבריחה בקטע ה-9 בטרואה כ-190 ק"מ לסיום השלב אך לצערו הפסיד את הניצחון בספרינט לקו הסיום, כאשר אנתוני טורג`יס הצרפתי הקדים אותו. לבסוף הבטיח מקום על הפודיום כאשר הגיע שלישי. לאחר אותו שלב היה לו קשה לצאת לבריחות מכיוון שדורג גבוה בדירוג הכללי. 

עוד רוכב שהיה קרוב לזכות בתהילה הוא פסקל אקרמן. הגרמני של ישראל פרמייר טק הגיע שלוש פעמים למקום השלישי בטור, פעם אחת רביעי, ועוד שלוש פעמים סיים במקומות 6 ו-9 בקטעים המותאמים לספרינטרים. לצערו זה לא הספיק ותמיד היה חסר לו את הפאנץ` האחרון כדי לחצות ראשון את קו הסיום עם המאיצים הטובים בעולם.

דרור פקץ׳ , הספורט דירקטור הישראלי הראשון אי פעם בטור דה פראנס: ״עשינו מירוץ מצויין. אספנו כאן כמות נקודות משמעותית מאד וחשובה במאבק שלנו לחזור להיות קבוצת וורלד טור. הוכחנו כאן שמבחינת הרמה והיכולת , אנחנו קבוצת וורלד טור לכל דבר. אז כן, מרגישים פספוס שלא השגנו נצחון כאשר ארבע פעמים סיימנו במקום השלישי וממש קרובים לנצחון הזה. מצד שני הצבנו כאן לראשונה בתולדות הקבוצה רוכב בעשיריה הראשונה בדירוג הכלל והיינו תחרותיים כמעט כל יום כאן. אז זה מר מתוק. אבל מבחינת יכולת ואיכות , נתנו פה את הטור הגראנד טור הטוב  ביותר שלנו אי פעם, בוודאי טור דה פראנס האיכותי מכולם. זו תוצאה של מוכנות מנטאלית ופיזית מדהימה  של הרוכבים ואווירה פנטסטית. אני מאד מאד גאה בהם ובמה שעשו כאן". 

סילבן אדמס בעלי ישראל פרמייר טק: "אני גאה בביצועי הקבוצה בטור השנה. הבחורים רכבו אחד עבור השני בקדמת הפלוטון. סיימנו 12 קטעי מרוץ בעשירייה הראשונה מה שאומר שניהלנו מאבק על נצחון ברוב שלבי הטור. עם ארבע פודיומים ודרק ג`י שסיים בעשירייה הראשונה בדירוג הכללי, הייתי אומר שזה היה הטור הטוב ביותר שלנו אי פעם, גם אם לא הצלחנו לנצח שלב (היינו מאוד, מאוד קרובים), כמו שעשינו בשני הטורים הקודמים בהם השגנו 3 נצחונות. וכמו תמיד - בעיני הדבר החשוב ביותר - הצגנו  את השם ישראל ל-15 מיליון צופים שניצבו בצדי המסלול וליותר מ-2 מיליארד צופים בטלוויזיה. 

איימו עלינו במחאות והפגנות , איימו לשבש את המרוץ אבל מחאות לא נראו, ומעט מאד דגלי פלשתין. למעשה ראינו הרבה יותר דגלי ישראל. כאשר רכבתי בעצמי מדי יום עם מדי הקבוצה על המסלול שמעתי הרבה קריאות תמיכה , מה שמראה שיש לנו המון ידידים בעולם האופניים ובכלל. השונאים הם לא אוהדי ספורט״.

ועוד מילה: ״התרגשתי עד דמעות כאשר אירחנו בטור הזה את שני גיבורי וניתוחי בארי אבידע בכר ושרון שבו. הם בעיני סמל לתקומת ישראל, לסירוב לוותר, והיכולת המופלאה להתגבר על הנורא מכל . הם העניקו לנו , לרוכבים ולכולנו השראה אדירה בטור הזה״.