צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
המנוע הגיע מהיאריס GR (צילום: ספורט 5)
המנוע הגיע מהיאריס GR | צילום: ספורט 5

לקסוס LBX הוא רכב פנאי קטן ויוקרתי, הקטן בהיצע לקסוס וכזה המבוסס על טויוטה יאריס קרוס. את ה-LBX כבר הספקנו לבחון בישראל, כאשר בינואר השנה הציגה לקסוס את ה-LBX Morizo RR, גרסה קצה עם יחידת הנעה שהגיעה היישר מטויוטה יאריס GR הספורטיבית כשהשם שהוצג לה הוא למעשה כינויו כנהג המרוצים של יו"ר הקונצרן, אקיו טויודה. כבר אז היה נראה שהדגם מוכן לייצור, ואכן, חצי שנה מאוחר יותר ולקסוס חושפים את הגרסה הסדרתית לשוק היפני. ואנחנו מעריכים שאתם לא תופתעו אם נספר שה-LBX הספורטיבי לא צפוי להגיע לישראל.

המנוע כאמור הגיע מהיאריס GR עם 3 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר המספקים 304 כ"ס, דומה לגרסה היפנית של היאריס GR וגבוה מזו המשווקת באירופה עם 280 כ"ס (עפ"י העדכון האחרון). ההאצה ל-100 קמ"ש של הג'יפון הקטן אורכת 5.2 שניות, זהה ליאריס.

אל המנוע משודכת ההנעה כפולה נשלטת אלקטרונית לטובת חלוקת כוח אופטימלית בכל תנאי ודיפרנציאל מוגבל החלקה "טורסן" בסרן הקדמי והאחורי. כמו כן יש שנה אפשרות בחירה בין תיבה ידנית חכמה עם 6 הילוכים או אוטומטית עם 8 הילוכים שהותאמה במיוחד לשימוש ספורטיבי ובנוסף מסונכרנת עם מערכת GPS כך שתוכל להתאים את ההילוך לקראת פניות ולמקסם את העברת הכוח.

חשוב להכיר שלא מדובר רק בהשתלת מנוע חזק אל תוך ה-LBX, ובלקסוס דאגו לשדרג כמעט כל פרמטר, כמו למשל חיזוקי שלדה, התאמת מערך המתלים והבולמים הייחודיים כדי לשפר את התנהגות הכביש, בנוסף ה-LBX Morizo RR מונמכת ב-10 מ"מ (153.5 ס"מ) ורחבה ב-15 מ"מ (184 ס"מ), כאשר האורך (419 ס"מ) ובסיס הגלגלים (258 ס"מ) נותרו זהים, זאת לעומת היאריס GR שלמעשה הפלטפורמה שלה שילבה בין ה-GA-B ל-GA-C, ה-LBX Morizo RR מבוסס כולו על ה-GA-B.
מבחוץ ישנן תוספות ספורטיביות מתבקשות כמו גם כאלו המשפרים את האווירודינמיות מעל ומתחת לרכב, חישוקי "19 מחושלים עטופים צמיגי 235/45 המאכלסים את מערכת הבלמים עם קליפרים בצבע אדום או אופציה לצבע צהוב האופייני לאקיו טויודה. ואילו בתא הנוסעים נמצא מושבים ספורטיביים יותר עם אפשרות בחירה בין כמה צבעים ושילובי צבעים, דיפוני אלקנטרה עם תפירה אדומה בדשבורד ובדלתות, דוושות אלומיניום ותצוגות ייעודיות בלוח המחוונים.