לפני כחודשיים נחת בישראל אאודי Q7 לאחר מתיחת הפנים השנייה שעבר בתחילת השנה. אז הגיע ה-Q7 עם הנעה היברידית-נטענת בלבד, בשני הספקים ועם 5 מושבים, ואילו כעת מצטרפת גרסת הדיזל שתהיה החלשה בין גרסאותיו של ה-Q7 בישראל, אך תציע גם שורה שלישית. המחיר לעומת זאת, יקר ב-17,500 שקל מגרסת ה"כניסה" של הפלאג-אין.
כוח הדיזל
ל-Q7 50 TDI המחודש יחידת הנעה זהה לזו טרם מתיחת הפנים הנוכחית. מנוע דיזל מיקרו-היברידי בנפח 3.0 ליטר המספק 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. אלו משודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה כמובן. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.9-12.8 ק"מ לליטר, לפי נתוני היצרן.
בהשוואה לגרסת הפלאג-אין ה"בסיסית" 55 TFSIe, הדיזל חלש ב-108 כ"ס, נתון המומנט זהה ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש איטית ב-0.4 שניות.
רמת גימור
ה-Q7 המחודש בגרסת הדיזל מוצע כמו אחיו ההיברידיים-נטענים ברמת גימור אחת S-Line הזהה לזו של ה-55 TFSIe והיא כמובן לא קמצנית באבזור וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, לצידו מסך מולטימדיה "10.1 ומסך תחתון בגודל "8.6 לטובת שליטה על בקרת האקלים בעלת 4 אזורים (3 בפלאג-אין). יש גם משטח טעינה אלחוטית, גג פנורמי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, תאורת מטריקס לד, מצלמות היקפיות, מערכת השמע של "בנג & אולפסן" עם 17 רמקולים, תא מטען חשמלי, סגירת ואקום בדלתות, מתלי אוויר וחישוקי "21, ואילו גימור הפנים שונה והינו מעץ אקליפטוס בגוון חום. בבטיחות ישנן את כל המערכות שהיינו מצפים למצוא כסטנדרט ברכב יוקרה שכזה, כולל התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.
נזכיר כי בגרסתו הבכירה ביותר של ה-Q7 ה-60 TFSIe מתווספים גם תצוגה עילית, הגה מחומם, מושבי ספורט, והיגוי לגלגלים האחוריים (עד 5 מעלות), גימורים מושחרים וחישוקי "22, אך כאמור, גם לגרסה זו 5 מושבים בלבד.
אאודי Q7 המחודש – מחירון:
אאודי Q7 פלאג-אין 5 מושבים 394 כ"ס 55 TFSIe יעלה 682,000 שקל
אאודי Q7 דיזל 7 מושבים 286 כ"ס 50 TDI יעלה 699,500 שקל
אאודי Q7 פלאג-אין 5 מושבים 489 כ"ס 60 TFSIe יעלה 737,000 שקל