הפלייג ספור נותרה הסדאן היחידה של בנטלי לאחר שהמולסאן הענקית עזבה אותה לפני קצת יותר מ-4 שנים וכך נותרה בנטלי עם 3 דגמים בלבד בייצור סדרתי – ה-SUV בנטאיגה שבקרוב יחגוג 9 שנים, הקופה האייקונית קונטיננטל GT שהוצגה בדור חדש לפני 3 חודשים והפליינג ספור שכעת הוצגה בדור חדש שגם קיבל לראשונה הנעה היברידית היישר מהקונטיננטל GT.
הפליינג ספור החדשה זוכה להיקרא "דור רביעי", אך בדומה לקופה, גם הפעם נראה שמדובר יותר במתיחת פנים מקיפה מאשר בדור חדש לגמרי. מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית בנטלי בישראל, נמסר כי הפליינג ספור החדשה תגיע ארצה ברבעון הראשון של 2025 ובמחיר התחלתי של 2,435,000 שקל.
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני שומר על קשר הדוק לדור היוצא, כאשר ניתן להבין בעדכון גימור הסבכה, מכזו בעלת חריצים לכזו בסגנון מעוינים או "יהלומים" על-פי בנטלי, כאשר הפגוש עודכן קלות, בעיקר בקצותיו עם צמד נחיריים ככונסי אוויר. הפרופיל נותר זהה, למעט חישוקים בעיצוב חדש ואפשרות לכאלו במידה של עד "22 ואילו מאחור השינוי זניח ונוגע לבחירת צבעים וגימורים שונים כמו למשל חבילת האווירודינמית שמגיעה כעת בצבע הרכב, אך הלקוחות יוכלו כמובן לבחור בגימור סיבי פחמן.
גם בפנים העיצוב שומר על הקשר ל"דור" היוצא. מוטיב היהלומים ממשיך בריפודים ובדלתות, כפי שכבר הוצע בעבר. המושבים תוכננו מחדש לנוחות מרבית וכוללים חימום ואוורור בכל ארבעת המושבים. יש גם תפירות בסגנון חדש, מערכת בקרת אקלים משופרת עם יכולת סינון ויינון. וכמובן הצג המתהפך והמוכר בגודל "12.3 הכולל גרפיקות חדשות וקישוריות אלחוטיות לנייד, אשר מצידו השני ישנם שלוש שעונים אנלוגיים. עם הזמן יצטרפו פונקציות נוספות למערכת הניווט למשל, כגון "ניבוי אור ירוק ברמזור" שיאפשר נסיעה חלקה ללא עצירות. כמו כן על-ידי שליטה מאפליקציה ייעודית תוכלו לשלוט על מצב הטעינה של הרכב, להזיז את הרכב בחניה צפופה וכמובן להפעיל את מערכת בקרת האקלים.
כל זאת כמובן בהתאם לבנייה בעבודת יד ואין-ספור אפשרויות התאמה אישית כיד הדמיון ועומק הכיסים של הרוכשים, עם בחירה בין 101 צבעים שניתנים להרחבה עם התאמה לכל צבעי העבר של המותג, 22 צבעי עור ראשיים, 11 גוונים משניים, וארבע שילובי צבעים, כך שבבחירת העור בלבד נוצרים מעל ל-700 אפשרויות, זאת עוד לפני הוספת התפרים ופריטים נוספים. הוסיפו לכך גם בחירה בין 8 סוגי עץ ועוד אי-אלו גימורים שונים הניתנים להוספה, והגעתם למסקנה שכדאי להגיע מוכנים מראש לפגישה עם נציג המכירות.
אם חשבתם שהאופציות עוצרות בצבעים השונים, התשובה שלילית כמובן, ותוכלו לבחור גם בין 3 מערכות שמע – הסטנדרטית עם 10 רמקולים בהספק 650 וואט, "בנג & אולפסן" עם 16 רמקולים בהספק 1,500 וואט או כזו של Naim עם 19 רמקולים בהספק 2,200 וואט ורמקולים המוטמעים במושבים הקדמיים וכדי שחלילה אף אחד לא יפריע לכם – השמשה הקדמית וחלונות הצד בעלי זיגוג כפול המפחיתים 9 דציבלים.
יחידת הנעה וביצועים
יחידת ההנעה הגיעה כאמור מהקונטיננטל GT – היברידית-נטענת, שמציגה ביצועים טובים יותר ממנוע ה-W12 האימתני ותוצב בגרסת ה-Speed עת ההשקה, מה שמנבא על גרסאות "פשוטות" יותר בעתיד. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע V8 חדש וכפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר (600 כ"ס) ומנוע חשמלי (190 כ"ס) המשולב אל התיבה בעלת 8 ההילוכים. ההספק המשולב עומד על 782 כ"ס וכ-102 קג"מ (תוספת של 123 כ"ס ו-10.2 קג"מ לעומת ה"ספיד" הקודמת). ל-100 קמ"ש הפליינג ספור מגיעה בתוך 3.5 שניות, חצי שנייה מהר יותר מהדגם היוצא ורק 3 עשיריות איטית יותר מהקונטיננטל GT.
במצב חשמלי ניתן לנסוע במהירות של עד 140 קמ"ש ועד 75% מהלך דוושת ההאצה. הסוללה בקיבולת 25.9 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמל של 76 ק"מ כשטעינה ביתית (מטען פנימי 11 קילוואט) אורכת שעתיים ו-45 דקות. בבנטלי מתגאים כי ה"ספיד" ההיברידית פולטת 90% פחות מזהמים מזו היוצאת, ולנו נראה שהנתון הזה פחות יעניין את הלקוחות.
הנהג יוכל לבחור בין מצב חשמלי טהור, היברידי עם סיוע חשמלי ניכר, מצב חסכוני המעצים את הבלימה הרגנרטיבית, ומצב טעינה בו מנוע הבנזין מניע את הגלגלים ומטעין את הסוללה לשימוש חשמלי בעתיד או במקומות המיועדים לנסיעה ללא פליטת מזהמים.
מערך המתלים אדפטיבי וכולל בולמים חדשים עם שני שסתומים לשליטה על השיכוך (הדחיסה והריבאונד), מערכת Bentley Dynamic Ride השומרת על הרכב עם רכינה מינימלית, כמו כן ישנו היגוי אחורי ומצבי נוחות, מצב "בנטלי" ומצב ספורט, המשפיעים על כלל המערכות.