למבורגיני חדשה היא לא עניין של מה בכך, והנה אחת חדשה מצטרפת להיצע ומיישרת קו עם הסיוע החשמלי, ובכל זאת, בדרכה המיוחדת של למבורגיני. למבורגיני טמראריו (Temerario, נועז באיטלקית) מצטרפת אל הרוואלטו (Revuelto) המסתייע גם הוא בחשמל ומשלימה את המשפחה המחושמלת לצד האורוס SE שהוצג לפני כ-4 חודשים.
יחידת הנעה וביצועים
הלמבורגיני טמראריו מצוידת ביחידת הנעה היברידית העושה שימוש במנוע V8 כפול מגדשים חדש בנפח של 4.0 ליטר והספקו עומד על 800 כ"ס ב-9,000 סל"ד. לצידו 3 מנועים חשמליים - שניים על הסרן הקדמי ואחד משולב בינו ובין תיבת ההילוכים לטובת תגובות מידיות במהירות נמוכה - ויחדיו הם מגיעים להספק משולב של 920 כ"ס. בדומה לרוואלטו גם כאן ישנה תיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.7 שניות (איטית מהרוואלטו ב-2 עשיריות השנייה) והמהירות המרבית עומדת על 343 קמ"ש. מ-100 קמ"ש לעצירה מוחלטת היא תזדקק ל-32 מטר בלבד והיא עושה זאת בסיוע בלמים קרבון-קרמיים עם דיסק 410 מ"מ (רוחב 38 מ"מ) וקליפר 10 בוכנות מלפנים ודיסק 390 מ"מ (רוחב 32 מ"מ) ו-4 בוכנות מאחור.
כל מנוע חשמלי מספק כ-150 כ"ס, ואלו הקדמיים הופכים למעשה את הטמראריו לבעל הנעה כפולה ומסייעים כמובן בצמצום פליטת המזהמים, ב-50% לעומת ההוראקאן, כך לפי למבורגיני. המנועים מקבלים את אספקת האנרגיה שלהם מסוללה בקיבולת 3.8 קוט"ש, אותה אף ניתן להטעין מהשקע הביתי (30 דקות לטעינה מלאה). כמו כן הודות למיקומם של שני המנועים בציר הקדמי, ישנה גם בקרת מומנט וקטורית, כאשר היא משתמשת בבלמים רק לעיתים נדירות כאשר יש צורך מידי, וכמובן בעת בלימה המנועים החשמליים מסייעים להאטה וגם נטענים.
בהתאם לביצועים המרשימים, במנוע נמצא שילובי חומרים כמו טיטניום, ציפויי DLC (Diamond Like Carbon), מערכת שמן על-בסיס עוקה יבשה, שתי משאבות מים (לאינטרקול ולקירור המנוע), נוסף מצב "דריפט" חדש בעל 3 דרגות בהתאם לשליטה שלכם ברכב. ואגב – המנוע מסוגל להגיע ל-10,000 סל"ד, תנו לזה רגע וחשבו על הצליל המדהים שהוא מפיק, עוד הרבה לפני מערכת הפליטה.
מבחוץ ומבפנים
מבחוץ ישנם כמה עיצובי משושיה אופיינים ובסך הכל לא תטעו שמדובר בלמבורגיני. חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור זמינים בשלושה חומרים – יצוקים (3 צבעים), מחושלים (4 צבעים) וגם כאלו עשויים קרבון והם עטופים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה Sport או Race במידות 255/35 ו-325/30, בהתאמה. חבילת Alleggerita (קל משקל) כוללת שימוש ביותר חלקי קרבון וטיטניום ומפחיתה 12.65 ק"ג ממשקל המכונית שעומד על 1,690 ק"ג, ובנוסף תוכלו לשדרג עוד קצת את השימוש בקרבון בדיפיוזר האחורי, כיסויי המראות וכונסי האוויר, ולהפחית עוד 1.82 ק"ג. גם האווירודינמיות שופרה עם כושר הצמדה הגבוה ב-103% מההוראקאן Evo ועד 158% לבעלי חבילת Alleggerita.
ואם תהיתם, לא מדובר במכונית קטנה – אורכה 470.6 ס"מ (ארוכה ב-6.7 ס"מ מיונדאי סונטה), רוחבה 199.6 ס"מ (רחבה מקיה סורנטו ב-9.6 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 265.8 ס"מ (קצר מטויוטה קורולה ב-4.2 ס"מ) וגובהה עומד על 120.1 ס"מ בלבד (נמוכה מפיאט 500 ב-32.8 ס"מ).
ובכל זאת, קצת על תא הנוסעים – מסך מולטימדיה צנוע בגודל "8.4, לוח מחוונים בגודל "12.3 ומסך נוסף מול הנוסע בגודל "9.1. בנוסף בלמבורגיני מספרים שבהשוואה להוראקאן מרווח הראש גדל ב-3.4 ס"מ, מרווח הרגליים ב-4.6 ס"מ ושיפור שדה הראייה ב-4.8 מעלות, ולסיכום הם מציינים שגם נהג בגובה 2 מטר עם קסדה יוכל לנהוג בטמראריו. ואיפה תאכסנו את הקסדה? בתא המטען הקדמי בנפח 112 ליטר כמובן.