צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
תאורת לד בדיפנדר קלאסי (צילום: ספורט 5)
תאורת לד בדיפנדר קלאסי | צילום: ספורט 5
לפני כשמונה שנים, סגרה לנד רובר את שערי המפעל על הדיפנדר הקלאסי, והותירה מאחור מיליוני מעריצים מאוכזבים. את מקומו של אייקון השטח המתבגר תפס דיפנדר מזן חדש, שזנח את שלדת הסולם, הסרנים החיים והברזלים, לטובת בקרות אלקטרוניות שבמרבית הפרמטרים מסוגלות לצלוח אתגרי שטח ללא מאמץ מצד הנהג. כעת, לנד רובר  מחזירה מהאוב את הדיפנדר הקלאסי, אשר משוחזר כמעט לחלוטין על בסיס סדרות הייצור של השנים 2012-2016 בתוספת יחידת הנעה חזקה ושדרוגים קוסמטיים קלים.
שניהם חוזרים: גם קצר (90) וגם ארוך (110) (צילום: ספורט 5)
שניהם חוזרים: גם קצר (90) וגם ארוך (110) | צילום: ספורט 5

בלנד רובר דואגים לציין כי כל דיפנדר חדש-ישן שייצא מרצפת הייצור, הוא תוצר של מאות שעות עבודה של מהנדסי חטיבת ״קלאסיק״, המשחזרים מהיסוד את שלדת המכונית ויורדים עד לפרטים הקטנים ביותר, כל זאת כדי לנסוך ביטחון בעמידות המכונית לאתגרי השטח המורכבים ביותר.

לרשות הלקוחות אף יעמוד קונפיגורטור ייעודי שיאפשר להם לעצב את הדיפנדר קלאסיק בדיוק על-פי טעמם האישי ולבחור בין מרכב קצר (90) או ארוך (110) עם שבעה מקומות ישיבה, ובין אינספור קומבינציות צביעה ועיצוב שונות לסבכה והגימורים החיצוניים. כך בין היתר, יחידות התאורה המעודכנות כבר מציגות טכנולוגיית LED וגם בחישוקי הגלגלים תוכלו לבחור בין קוטר "16 העשויים ברזל בדומה לגרסאות העבר לבין חישוקים קלים ומעוצבים בקוטר "18.

דיפוני עור ו-13 אפשרויות שונות של שילובי צבעים (צילום: ספורט 5)
דיפוני עור ו-13 אפשרויות שונות של שילובי צבעים | צילום: ספורט 5
פנים המכונית נאמן גם הוא למקור וכמעט אינו מציג עדכונים בהשוואה לזה מהמאה הקודמת. דיפוני עור רכים בצביעה חד או דו-גונית נפרשים על-גבי כל חלקי התא, ולרשות הלקוח יעמדו לא פחות מ-13 שילובי צבעים שונים לבחירה. בשונה מדגמי לנד רובר האחרים המציגים תצוגות שטח מפורטות, מסך המולטימדיה הצנוע של הדיפנדר קלאסיק, בגודל "3.5 בלבד, מרכז בתוכו פונקציות מודרניות דוגמת חיבור בלוטוס לטלפון הנייד ומערכת ניווט לוויני - אך לא הרבה מעבר לזה.

יחידת ההנעה היא ה-5.0 ליטר V8 האהובה ולוגמת הבנזין של לנד רובר, שהפעם סוחטת הספק של 405 כ״ס ומומנט של 52 קג״מ, ומשודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים באופן קבוע ובשילוב הילוך כוח. מערכת הבלימה תוגברה גם היא בעזרת דיסקים גדולים (335 מ״מ מלפנים ו-300 מ״מ מאחור) וקליפרים של אלקון, להם מצטרפים מערך מתלים הכולל קפיצי סליל של אייבך, בולמי זעזועים של בילשטיין ומוטות מייצבים קשיחים יותר המרסנים את התנהגות המכונית על דרכים משובשות.

תג המחיר של הדיפנדר קלאסיק מרמז כי אנשי לנד רובר פונים בעיקר לאספנים ולטהרנים, ונקבע על החל מ-190 אלף לירות שטרלינג, קצת יותר מ-915 אלף שקל, לפני מיסים מקומיים ופי שלושה ממחירו של דיפנדר מהדור החדש מעבר לים.