צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל | צילום: ספורט 5
KGM טורס - כמעט D-SUV (צילום: ספורט 5)
KGM טורס - כמעט D-SUV | צילום: ספורט 5

KGM טורס (Torress) הוא רכב הפנאי החדש של KGM, הוצג כבר באמצע 2022 והתברג בין הקוראנדו לרקסטון, והפך לדגם החמישי של המותג שעד סוף 2022 עוד נקרא סאנגיונג, אך עקב פשיטת הרגל נרכש על-ידי קבוצת KG והפך ל-KG Mobility. בהמשך הציגה היצרנית גם את הטורס EVX החשמלי עם טווח נסיעה של 460 ק"מ, הצפוי גם הוא להגיע בעתיד.

כעת, החלה טלקאר, יבואית KGM בישראל, בשיווק הטורס שיתחרה בקטגוריה הקומפקטית אך אל מול רכב הפנאי הגדולים יותר בעלי 5 מקומות ישיבה, כך למשל בהשוואה לטויוטה ראב 4, הטורס ארוך ב-10 ס"מ (470 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (189 ס"מ), גבוה ב-3.5 ס"מ (172 ס"מ), בסיס הגלגלים דווקא קצר בס"מ אחד (268 ס"מ) ואילו נפח תא המטען גדול ב-19 ליטר (599 ליטר). מרווח הגחון זהה לראב 4 עם 19.5 ס"מ.

מנוע צנוע ביחס לגודל - 1.5 ליטר המספק 163 כ
מנוע צנוע ביחס לגודל - 1.5 ליטר המספק 163 כ"ס | צילום: ספורט 5

בטלקאר מציינים כי קו הדגמים של KGM עוד יתרחב, עם קוראנדו חדש, גרסה היברידית לטורס ב-2025, SUV גדול יותר בעתיד ואפילו טנדר חשמלי ב-2026 המבוסס על הטורס. אגב, הטורס EVX החשמלי מתעכב עקב דיוני מחיר, אך היבואנית מציינים כי הם מעוניינים בהגעתו.

מחיר הכניסה של הטורס עומד על 175 אלף שקל, זול למשל מקיה ספורטאז' המתחיל ב-180 אלף שקל, ואילו האחריות הינה למשך 3 שנים או 100 אלף ק"מ. בקרוב נפרסם גם את נהיגת ההתרשמות שערכנו, ועד אז אלו הפרטים שצריך להכיר:

רשימת אבזור מכובדת מאוד (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור מכובדת מאוד | צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
למרות גודלו, יחידת ההנעה צנועה יחסית בעלת מנוע 1.5 ליטר המספק 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ הזמינים ב-1,500 סל"ד. השידוך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים (כולל מנופי שליטה מאחורי ההגה) והנעה קדמית או כפולה, כאשר כפתור ייעודי יכול "לנעול" את ההנעה הכפולה עד למהירות של 40 קמ"ש, כאשר במצב הרגיל היא נכנסת לפעולה לפי הצורך.

ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות או 10.9 שניות בגרסת ההנעה הכפולה, והמהירות המרבית עומדת על 191 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.7 ק"מ לליטר או 10.9 ק"מ לליטר, בהתאמה. כושר הגרירה עומד על 500 ק"ג ועד 1,500 ק"ג לגרור עם בלמים.

רמות גימור
KGM טורס ישווק בשתי רמות גימור התואמות לגרסאות ההנעה הקדמית או הכפולה. בגרסת הכניסה "אקזקיוטיב" נמצא פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "12.5, מסך מולטימדיה "9 עם קישוריות לנייד ותחתיו מסך נוסף בגודל "8 לתפעול חלק ממערכות הרכב כמו בקרת האקלים למשל, עוד נמצא כאן חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטית, ריפוד עור סינטטי, מצלמת רוורס, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, חלון גג, חישוקי "18 ועוד. גרסת ההנעה הכפולה "לאקשרי" מוסיפה הגה מחומם, תא מטען חשמלי וחישוקי "20.

בתחום הבטיחות ישנן 7 כריות אוויר (כולל כרית בין הנהג לנוסע), כל המערכות המקובלות וכן התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות. התרעת שכחת ילדים או בקרת שיוט אדפטיבית לא נמצא כאן, אך נציגי היבואנית מסרו כי בעתיד גם מערכת זו תגיע. כמו כן נציין כי הטורס טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

KGM טורס – מחירון:
KGM טורס 1.5 ליטר 2X4 ברמת גימור Executive יעלה 174,900 שקל
KGM טורס 1.5 ליטר 4X4 ברמת גימור Luxury יעלה 189,900 שקל