קופרה לאון, זו שהחליפה בפברואר 2020 את סיאט לאון קופרה, עברה מתיחת פנים לפני כ-5 חודשים שכלל עיצוב בשפתה החדשה של קופרה - מוחצן ומובחן יותר מדגמי סיאט, מולטימדיה משודרגת, גרסת פלאג-אין חדשה וגם גרסת VZ מחוזקת. כעת, החלה צ`מפיון מוטורס בשיווקה בישראל, אך לא הכל שודרג בלאון המחודשת ואלו הפרטים שכדאי להכיר.
יחידות הנעה
הלאון המחודשת תמשיך להציע את גרסת הבסיס עם מנוע 1.5 ליטר ואת גרסת ה-VZ עם 300 כ"ס, כאשר גרסת 2.0 הליטר 190 כ"ס ירדה מההיצע.
למנוע ה-1.5 ליטר סיוע מיקרו-היברידי והספקו עומד על 150 כ"ס והוא משודך כבעבר לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות.
גרסת ה-VZ מצוידת במנוע 2.0 ליטר המוכר בהספק של 300 כ"ס, כאשר גרסתו עם 333 כ"ס הקיימת בפורמנטור VZ המחודש מוצעת רק בלאון סטיישן שלא מגיעה ארצה. גם כאן המנוע משודך לאותה התיבה, ההנעה כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות, כבעבר.
רמות גימור
קופרה לאון המחודשת משדרגת את המולטימדיה מ-"10 ל-"12.9 הכוללת גם מערכת הפעלה חדשה וכן הגה "סופר ספורט" חדש הכולל פקדי שליטה על בורר מצבי הנהיגה וכפתור הנעה, זאת לצד פרטי אבזור מוכרים כגון כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים תלת-אזורית, גג פנורמי, הגה מחומם, תאורת אווירה, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, חישוקי "18 ועוד. מהצד השני, היא נפרדת מהמתלים האדפטיביים וממערכת השמע של Beats.
את גרסת ה-1.5 ליטר ניתן לשדרג עם חבילת Carrera בעלות של 14,900 שקל, הכוללת מתלים אדפטיביים, מערכת שמע Sennheiser וחישוקי "19.
בגרסת ה-VZ החזקה תמצאו את כל המתואר לעיל ובנוסף מושבים "באקט" ספורטיביים יותר, חימום במושבים ומושב נהג חשמלי עם זיכרונות.
בבטיחות ושתי הגרסאות מצוידות ב-10 כריות אוויר ובכל המערכות המקובלות וכן גם בבקרת שיוט אדפטיבית (עם תוספת זחילה בפקקים), התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעת פתיחת דלת (שהייתה בעבר רק ב-VZ), התרעת עייפות, וכעת גם אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים שהצטרפו למפרט.
קופרה לאון המחודשת – מחירון
קופרה לאון 1.5 ליטר תעלה 179,900 שקל (התייקרות של 3,000 שקל)
קופרה לאון 2.0 ליטר VZ תעלה 259,900 שקל (התייקרות של 10,000 שקל)